Forskel i billedekvalitet på Canal Digital og Viasat

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

Login Registrer
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #77011
    argieX
    Deltager

    Hej.

    Jeg har altid haft parabol og været igennem et hav af forskellige bokse, og har her efter 3 år hos Viasat skiftet til Canal Digital igen, for at prøve deres nye Smart boks, da den gamle Viasat Samsung SMT-S7140 var ved at drive mig til vanvid pga. ustabilitet.

    Desuden huskede jeg Canal Digital som værende væsentligt bedre mht. til billede og lyd kvalitet.

    Men jeg er meget skuffet over billedekvaliteten på den nye boks.

    TV3 er nærmest uudholdeligt at se på, udvasket, utydeligt og sløret ved bevægelser, og mange andre SD kanaler er også virkeligt dårlige. Samtidig er der nogen kanaler hvor billede er ok, men teksten sløret.

    Nogle kanaler står dog knivskarpt.

    Jeg har haft en antenne mand ude og justere parabolen ifb. med skiftet til Canal Digital, og der er fint signal på begge tunere, samtidig er problemet det samme både på et kalibreret Pioneer plasma 50″ og et LG OLED 55″.

    Hvad er jeres erfaringer med billedekvaliteten på Canal Digital ? Kan det være rigtigt at det skal være så dårligt, fordi så overvejer jeg kraftigt at skifte tilbage til Viasat.

    /Kim

     

    #77014

    Det er i hvert fald ikke noget med selve dit parabolsignal at gøre. Det påvirker ikke billedekvaliteten som sådan. Her vil du opleve frysninger i billedet ved dårligt signal.

    Generelt er SD kanaler ikke flotte og Canal Digitals SD kanaler er ikke bedre end Viasats ditto.  Eneste jeg kan komme på at prøve er, at ændre opløsning på din Canal Digital boks, og se om det gør nogen forskel. Canal Digital har et godt ry i forhold til HD kanalerne, men desværre har de en del SD kanaler, som ikke ser ud til at blive ændret til HD foreløbig.

    Skulle du ønske at skifte tilbage til Viasat, så tjek evt. Viasat kortlæser mulighed til dit LG OLED, såfremt du gerne vil undgå en boks.

    #77015
    argieX
    Deltager

    Tak for svaret, jeg vil kikke lidt på hvad der er af muligheder på CD boksen.

    #77020
    Kasper
    Deltager

    Hver gang jeg har muligheden så punker jeg Canal Digital for ikke at opdatere TV3 sport og TV3 til HD versionerne.

    Det der irriterer mig mest er, at de to selskaber med lethed kunne lave en aftale som gavnede dem begge. Altså Viasat fik Eurosport 1 og Canal digital TV3 Max, og Eurosport 2 kunne Viasat få i HD og Canal digital TV3 sport HD. Eller måske helt andre muligheder.

    Istedet sidder de med hver deres SD kanaler som er forfærdelige at se på med et større tv.

    Det er også meget mystisk at TLC i sverige og norge er i HD, men i danmark kun SD. Jeg har svært ved at se at det handler om rettigheder hvad angår TLC, da kanalen jo kører og det kun er et spørgsmål om opløsning (…og penge)

    Deres ry for “knivskarp billede” hos Canal Digital klinger hult i mine ører. De selskaber gør simpelthen ikke nok for at komme ind i 2017ernes forventninger til kvalitet – alle snakker 4K – bare ikke Canal Digital.

    Vi har brug for flere nyheder ala den sidste år med TV3+ og 6’eren.

    #77129
    argieX
    Deltager

    Jeg kunne ikke forbedre billedkvaliteten ved at skifte opløsning på CD boksen, og har derfor i dag snakket med CD om at aflyse abonnementet.

    Men da jeg fik en gratis installation og en gratis Smart boks, kan jeg ikke gøre brug af de 14 dages fortrydelsesret, og er derfor  bundet til et abonnement i 6 mdr. (installationen bestod i at dreje min parabol 6 grader, da jeg jo allerede havde parabol med CRSAT LNB). Det eneste jeg kunne returnere var den ekstra boks og hdd som jeg har købt ved siden af.

    Jeg spurgte så hvornår jeg kunne forvente en bedre kvalitet og de kunne de jo selvfølgelig ikke svare på.

    Det kan simpelthen ikke være rigtigt at DK4 SD står bedre end TV3 SD.

    Tv3 er en være gang farvelade hvor ansigtudtryk nærmest ikke kan ses.

    CD burde ikke kunne tillade sig at reklamere med at de går op i billede og lydkvalitet 🙁

    #77136

    Nu har jeg ikke set TV3  i SD hos Viasat længe, men det er muligt, at CD bare videresender TV3 SD fra Viasat, uden de forringer det.

    Problemet er at CD og Viasat kun har aftalt at bytte SD udgaver for flere kanaler, hvilket er uforståeligt, når vi snart skriver 2018. Viasat har eksempelvis ikke Kanal 5 i HD.

    Så er man til HD kanaler så er det ligefør man skal kigge på Boxer TV for de mest almindelige kanaler, ellers skal man jo nærmest have abo på både CD og Viasat og skifte mellem disse alt efter de kanaler man vil se, både dyrt og upraktisk.

    #79899
    collector
    Deltager

    Har både viasat og canal digital.

    Og jo, canaldigital har købt sig til nogle dårlige bitrate signaler fra viasat, og jeg kan godt bekræfte at tv3 og tv3puls står ringe på deres satelit.  Derimod har viasat et ok signal/bitrate på deres egen 4 øst. 🙂

    Så desværre, jo. Aftalen mellem canaldigital og viasat lider desværre af kvalitets problemer, da de jo dårligt kunne udveksle kanaler, så skulle kvaliteten da ikke få folk til at skifte 🙁

     

Login Registrer
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button