Får kun 16 kanaler ind Vu-duo +

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56761
    Lasse64
    Deltager

    Hejsa

    Jeg havde en mand ude og indstille min parabol. Problemet er at jeg kun modtager 16 kanaler på 4.8E Astra, jeg var ikke hjemme da han justerede den, jeg ringede efterfølgende til ham og klagede min nød, hans svar var at det måtte have noget med min opsætning at gøre, jeg ved bare ikke lige hvor jeg skal “justere”, er der nogen der kunne give mig et lille tip i den rigtige retning. Jeg modtager også fra 0.8W ku-band Thor 5/6 & intesat 10-02 og der får omkring 900 kanaler.

    På forhånd tak og med venlig hilsen

    Lasse

    #64293
    Palleba2000
    Deltager

    Kan der være noget galt med LNB’eren der  er til 4,8 Øst? Det kan være at den ikke vil  skifte til High-band frekvenserne. Altså dem der ligger på 11,7 til 12,5 Ghz, og at der kun er 10,7 til 11,7 der virker. 

    De fleste kanaler på Astra 4 sendes på 11,7 – 12,5 Ghz båndet.

    Hvilke kanaler får du ind?

    MVH
    Palleba

    #64294
    Anonym
    Gæst

    det kan også  være lnb tuneren i sat boksen der er defekt mm der bruges andre positioner som der ikke nævnes noget om 

    #64295
    Anonym
    Inaktiv

    Hej Lasse64,

    Jeg har prøvet at mine High Band frekvenser forvandt på 13 gr Ø. Dette i forbindelse med at vinteren tog til og blev rigtig kold :-(

    Skiftede LNB så virkede det hele igen.

    Se også uddybende Palleba2000’s svar.

    Held og lykke

    mvh

    Lars

    Ps. har også en Vu+ Duo

    #64296
    Lasse64
    Deltager

    Hej igen og tak for svarene, de kanaler jeg får ind er ProCinema, Romania TV, Travel Channel, Histori, Kanal D, Taraf Tv, Slovak Sport, National Geographic CE, SW DL Digi+2, HDT1169.

    Når jeg scanner er det først efter 80 procent den begynder at hive kanaler ind.

    Det hele er nyt, men derfor kan der selvfølgelig godt være fejl på

    vh

    Lasse

    #64297
    Anonym
    Gæst

    prøv evt og læg softwaren om i boksen .

    bliver der brugt andre sattelit positioner for at kunne udelukke hw fejl

    #64298
    Bobben
    Deltager

    Lasse64 sagde
    Hej igen og tak for svarene, de kanaler jeg får ind er ProCinema, Romania TV, Travel Channel, Histori, Kanal D, Taraf Tv, Slovak Sport, National Geographic CE, SW DL Digi+2, HDT1169.

    Når jeg scanner er det først efter 80 procent den begynder at hive kanaler ind.

    Det hele er nyt, men derfor kan der selvfølgelig godt være fejl på

    vh

    Lasse

    De kanalene du nevner sender fra 0.8vest, ikke 4.8øst.  Jeg vil tro det er et problem med din DiseqC switch eller konfigurasjon av diseqc switch i mottager.

     

    #64300
    Lasse64
    Deltager

    Jeg har nu gensat den til fabriksindstillinger, det hjalp ikke. Når jeg går ind i satsøger finder den både thor og astra.Når jeg så sætter den til at søge finder den intet på astra mere. Nu ved jeg ikke vildt meget om det her, jeg tænker da han var og indstille parabolen har han vel indstillet begge LNB`er og har fået det rigtige signal frem der. Hvordan finder jeg ud af om DiseqC virker. Jeg ved ikke om jeg er helt ved siden af

    #64301
    Palleba2000
    Deltager

    Ja, som Bobben siger, alle kanalerne du nævner der, ligger på 0,8 vest, på 12.607 H, TP 311L, DVB-S, SR: 27.500, FEC: 3/4, så der må være noget galt med din konfiguration/opsætning.

    Hvilke kanaler kan du se på den positision der har 900 kanaler, er det kanaler fra Canal Digital eller Viasat, eller helt andre kanaler. Er der kanaler som f.eks. C More Action eller er der kanaler som f.eks. Viasat Film Action?

    Edit: Var lidt langsom  til at sende beskeden, skrev den for to timer siden. :P

    Vedr. DiseqC, så kan du bytte om på kablerne og bytte om på opsætningen, så hvis den ikke virker som den skal, får du nu kun signal fra Astra og ikke Thor.

    Men er du sikker på at du har valgt SES/Astra 4 (4,8 g Ø), denne blev kaldt Sirius før, og ikke Astra1 (19,2Ø) eller Astra2 (28,2Ø)?

    MVH
    Palleba

    #64302
    Lasse64
    Deltager

    Under tuner settings vælger jeg satellit og ud for den står der : 4,8E Astra 4A & ses 5. Configurationen er sat til: enkel og mode: enkelt .

    Jeg har nu trykket mig igennem satelitterne (godtnok mange) 3 gange, dette var den eneste der havde 4,8E. Jeg vil prøve at bytte om på ledningerne imorgen og se hvad der så sker. De kanaler jeg får ind er canal digital, tv3,3 puls, men ikke 3+, bbc lifestyle, bbc intertaintmaint, cnn, sverige, norge, svensk tv3 

    Jeg takker endnu engang for jeres hjælp

    Lasse

    #64303
    Lasse64
    Deltager

    Jeg har nu prøvet at bytte om på ledningerne, resultatet er det samme, får stadig kun 16 kanaler in på Astra, jeg er ved at være bange for jeg er et offer for teknikkens verden, jeg kan ik lige dreje hvad det betyder. Min logiske sans siger det må være lnb`en der er fejl på, er jeg helt gal på den ? 

    #64304
    Palleba2000
    Deltager

    Okay, det lyder da mærkeligt at du får 1grad vest ind på begge hoveder, hmmm…

    Men ja, du kan prøve at skifte LNB’en ud, og se hvad der sker.

    Jeg har så ingen idé’er om hvad der så kan  være galt, eller hvordan problemet skal løses.

    MVH
    Palleba

    #64305
    langkawi
    Deltager

    Prøv lige at tilslutte ET kabel, og kun et, uden DiseqC, direkte til først den ene lnb, og derefter til den anden lnb.
    Hvad ser du på de to lnb’er?  Det skulle jo fandens gerne være forskelligt….

    #64306
    Lasse64
    Deltager

    Den med kablerne må vente til vejret bliver bedre, Jeg har mulighed for at låne en dreambox så det vil jeg prøve først, så kan jeg i det mindste se om det er min box der er i udu. Jeg vender tilbage når jeg har testet boxen, og igen mange tak for hjælpen 😉 

Login Registrer
Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button