et ustabilt signal !

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #55529
    Bestuen
    Deltager

    Hej Jeg har en gammel svend af en DENVER boks  som jeg ikke kan huske nummeret på ! -men anyways den er ca 2-3 år gammel. Jeg får sjældent et stabil signal – når det regner eller blæser er der meget udsving ifbm. signal kvalitet . Er der noget  galt med boksen eller er det antenne forholdet eller er der andre der har gode råd !?? hilsen bestuen

    #57863
    per drage
    Deltager

    Bestuen sagde:

    Hej Jeg har en gammel svend af en DENVER boks  som jeg ikke kan huske nummeret på ! -men anyways den er ca 2-3 år gammel. Jeg får sjældent et stabil signal – når det regner eller blæser er der meget udsving ifbm. signal kvalitet . Er der noget  galt med boksen eller er det antenne forholdet eller er der andre der har gode råd !?? hilsen bestuen


     

    Det at problemmerne opstår når det regner eller blæser tyder jo på at det er dine antenneforhold du bør checke,men modtageren kan da selvfølgelig også være svag

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk

    #57864
    Anonym
    Gæst

    per drage sagde:

    Bestuen sagde:

    Hej Jeg har en gammel svend af en DENVER boks  som jeg ikke kan huske nummeret på ! -men anyways den er ca 2-3 år gammel. Jeg får sjældent et stabil signal – når det regner eller blæser er der meget udsving ifbm. signal kvalitet . Er der noget  galt med boksen eller er det antenne forholdet eller er der andre der har gode råd !?? hilsen bestuen


     
    Det at problemmerne opstår når det regner eller blæser tyder jo på at det er dine antenneforhold du bør checke,men modtageren kan da selvfølgelig også være svag

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk


     

    Du kunne starte med og fortælle hvad type antenne du har  uhf udendørs antenn antal elementer / indendørs antenne

     

    hvor din placering er ifh til tv2 senderen

    #57866
    Anonym
    Gæst

    Sidder antennen ordentligt fast på stangen? Er den beskadiget? En bruger havde fået vand ind i kabelhuset, så alt var godt irret.

    Når dét så er sagt, kunne det vel også være Digi-tv’s signal, som af en eller anden grund er blevet skruet ned, efter digital-omlægningenQuestion Eller hvorfor blev Digi-tv’s signaler svagere efter digitaliseringen?

    #57918
    Bestuen
    Deltager

    Hej Alle – efter en mindre udskrivning – fik jeg løst problemet ! – jeg henvendte mig til en aut. TV montør han fortalte at i sj. odde området skal der antenne forstærkes – så jeg har fået monteret en forstærker på antennen og en i stuen (der vist nok trækker signalet med strøm) så dette ahr løst problemet – jeg havde ellers læst at DIGITAL tv ikke skullee forstærkes men jeg blev klogere ! tak for input til alle ! DK

    #57919
    kram5610
    Deltager

    Bestuen sagde:

    Hej Alle – efter en mindre udskrivning – fik jeg løst problemet ! – jeg henvendte mig til en aut. TV montør han fortalte at i sj. odde området skal der antenne forstærkes – så jeg har fået monteret en forstærker på antennen og en i stuen (der vist nok trækker signalet med strøm) så dette ahr løst problemet – jeg havde ellers læst at DIGITAL tv ikke skullee forstærkes men jeg blev klogere ! tak for input til alle ! DK


     

    Hvad signalet angår, skal der stadig forstærkes ved digital transmission som ved analog – det er der ikke ændet på. Det som er anderledes ved digital, er at man (stortset) ikke længere behøver at benytte filtre / kanalskårne forstærkere – hvilket gør det noget billigere.

    Med hensyn til effekten, blev den ikke sat ned 1. november – enkelte sendere blev endda kraftigere. Hvis man oplever svagere signal efter omlægningen, kan det skyldes en antenne som ikke modtager hele UHF båndet elller filtre / kanalskåret forstærker.

     

    Med venlig hilsen

     

    Morten Hesseldahl

Login Registrer
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button