Engelsk TV

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56124
    Styrmand
    Deltager

    Hej

    Jeg har netop kigget på en videoguide til engelsk TV. Jeg vil sætte det op herhjemme og den endelige løsning skal gerne ende med at man kan se (og vælge) kanalerne 3 steder i huset.

    I første omgang regner jeg med at købe en 120cm parabol (Vi bor i Østjylland/Djursland) og en LNB og slutte det til en gammel Viasat Boks (Nokia), så jeg kan få en ide om kvaliteten, gør det værd at udbygge helt.

    Jeg er klar over, at det sikkert kræver 3 analoge bokse, men derudover er jeg i tvivl om, hvilket udstyr, der skal være mellem LNBen og boksene. Der må i hvert fald skulle bruges en form for fordeler, der kan splitte signalet op til 3 rum. Skal der mon også bruges forstærkning?

    Jeg er ikke så meget inde i terminologierne omkring de forskellige tekniske betegnelser på bokse, forstærkere o.s.v. så bær over med mig, hvis jeg spørger dumt herinde.crazy

     

    Mvh

     

    Ole

    #60764
    per drage
    Deltager

    Du skal bruge et quad lnb(4 udgange) og så trækker Du et kabel direkte fra lnb´en og ind til hvert rum, og der tilslutter Du kablet i en digital satellit boks DVB-S  altså en boks pr rum, det var den korte version

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk

    #60766
    Styrmand
    Deltager

    Okay. Det må give en del kabeltrækning, når parabolen står et stykke fra huset. Er det ikke muligt at fordele kablet fra LNBen inde i huset?

    #60767

    Så skal du kigge på Unicable løsning også kaldet SatCR. Det kræver dog så tre bokse der understøtter den teknologi.

    https://digitalt.tv…..nstall.jpg viser det. Det er ganske vist med Viasat som eksempel, men vil virke med bokse, der understøtter Unicable/SatCR og en Unicable/SatCR LNB ude på parabolen.

    Viasat bokse kan ikke anbefales til engelsk tv fra 28 øst

Login Registrer
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button