Dreambox DM7080 (Goliath): Videos på YouTube

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56884
    Anonym
    Inaktiv

    Der er dukket et par videos af den kommende DM7080 (Goliath) op på Youtube.

    Boksens udseende er faktisk den samme som DM7020 HD, det finder man ud af i video nummer 2, hvor man for første gang ser lidt af hvordan selve boksen faktisk kommer til at se ud.

    Men desværre så lyder rygterne på nettet for DM7080 ikke specielt positive: Ingen 4K support, ingen HDMI 2.0 og så forlyder det endda at den vil være en CI+ boks.

    Nå ja, jeg er happy med min DM7020 HD V2 der kun har ca. 1 år på bagen, så den har nok stadig en del år i sig endnu.

    Videoerne af DM7080:

    http://www.youtube.com/watch?v=N-UFryXMI5M

    http://www.youtube.com/watch?v=5tCcyIY7J10

    #65151
    Palleba2000
    Deltager

    Ja, hvis boksen ikke kan bruges til betalings TV i Scandinavia, så bliver der nok ikke mange der køber denne boks. Og hvis den heller ikke kan vise HEVC (H.265) signaler, så hjælper dette heller ikke på salget.

    CI+ er vejen til alt ondt, magen til lort skal man lede længe efter. Håber en eller anden snart hacker dette “plus” system.

    Jeg selv køber nok ikke denne boks på grund af disse mangler, da holder jeg mig hellere til min DM8000 med 4 tunere i, og de andre ældre modeller jeg har.

    Jaja, den er meget hurtigere end de gamle, men den kan ikke mere end de gamle, så…

    MVH
    Palleba

    #65152

    Mon ikke CI+ specielt er fordi Dreambox i høj grad har fokus på det tyske marked. Kan huske Miraclebox havde firmware med eller uden CI+, mon ikke Dreambox kan gøre det samme?

    #65153
    Palleba2000
    Deltager

    admin sagde
    Mon ikke CI+ specielt er fordi Dreambox i høj grad har fokus på det tyske marked. Kan huske Miraclebox havde firmware med eller uden CI+, mon ikke Dreambox kan gøre det samme?

    Jo, måske. Men jeg håber stadigvæk at det bliver hacket snart, så man kan se/optage kanalerne uden begrensninger.

    Men måske er optagelserne ukrypterede når de kommer på harddisken, efter som det er en “Dreambox”.

    MVH
    Palleba

    #65155
    Anonym
    Inaktiv

    Palleba2000 sagde

    admin sagde
    Mon ikke CI+ specielt er fordi Dreambox i høj grad har fokus på det tyske marked. Kan huske Miraclebox havde firmware med eller uden CI+, mon ikke Dreambox kan gøre det samme?

    Jo, måske. Men jeg håber stadigvæk at det bliver hacket snart, så man kan se/optage kanalerne uden begrensninger.

    Men måske er optagelserne ukrypterede når de kommer på harddisken, efter som det er en “Dreambox”.

    MVH
    Palleba

    På den Tyske front er CI+ allerede blevet knækket for længst, det står Tyske Maxcam bag, der specielt fokuserer mod de krypterings former og kort at der anvendes på de Tyske og Østrigske kodede kanaler, både via satellit og kabel-tv, hvor VideoGuard (NDS) er et af de supportede kodnings systemer, som bla. også Viasat benytter, men om det CAM så virker med et af Viasat’s kort aner jeg ikke. Det er op til Viasat kunderne at prøve det af.

    #65156
    Palleba2000
    Deltager

    Per M sagde 
    På den Tyske front er CI+ allerede blevet knækket for længst, det står Tyske Maxcam bag, der specielt fokuserer mod de krypterings former og kort at der anvendes på de Tyske og Østrigske kodede kanaler, både via satellit og kabel-tv, hvor VideoGuard (NDS) er et af de supportede kodnings systemer, som bla. også Viasat benytter, men om det CAM så virker med et af Viasat’s kort aner jeg ikke. Det er op til Viasat kunderne at prøve det af.

    Okay, dette vidste jeg ikke, og dette lyder som en god idé til Viasat kunder.

    Men jeg tænkte nu mere på Boxer’s HD kanaler, herunder også TV2, der jo kræver CI+ modul for at fungere. Men hvis det er hacket, så er mange problemer løst…

    Ikke at jeg har brug for dette, for på Færøerne kører HD-kanalerne med almindeligt Conax modul… :)

    MVH
    Palleba

    #65171

    7080’eren skulle komme til oktober. http://linux-tv.com/dreambox-dm7080-released-october/

Login Registrer
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button