Digital DVB-C boks med PVR (uden kryptering)

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #57040
    ESCdenmark
    Deltager

    Hejsa

     

    Jeg håber I kan hjælpe mig. Jeg er på jagt efter en DVB-C boks med PVR-funktion til optagelse på USB-enhed. Men boksen skal gemme optagelserne i det originale TS-format således at jeg kan arbejde videre med filerne på computeren bagefter. 

    Jeg har prøvet en Clint DC1 boks fra Elgiganten – her gemmer den optagelserne fint, men i AVC-HD-format, som ikke kan omdøbes, afspilles, eller kopieres på computeren.

    Jeg har også prøvet en Denver boks fra Harald Nyborg. Her fungerer PVR-funktionen perfekt, men tilgengæld er boksens tuner så elendig så der opstår billedfejl hele tiden. Og det skal naturligvis siges at der er intet fejl på min antenneforbindelse. Selv et færdigstøbt dobbeltskærmet kabel på 1 meter fra stikdåse til boks kan den lave fejl på. Så mit indtryk af Denvers boks er at de ikke er særlig gode.

    Til sidst har jeg også prøvet en Triax-boks – men her er harddiscen formateret kun til brug på boksen og kan ikke vises på andet. 

    Så har I kendskab til en god stabil boks, der kan klare sådan en opgave???

    #66110
    stefanmoller
    Deltager

    Mig bekendt burde netop Clint DC1 klare opgaven. Jeg har en ven der bruger denne, efter at have prøvet utallige andre, som ikke kunne klare opgaven. :-/

    #66111
    Anonym
    Gæst

    clint,blutinum,digiality ,triax kører dårligt mht epg

     

    kig på en linux modtaget fx dreambox med dvb-c tuner 

    #66119
    Anonym
    Inaktiv

    Med Dreambox skal du bare være opmærksom på, at de koster væsentlig mere end de andre bokse du hidtil har prøvet.

    En DM800 SE V2 koster 379 Euro og DM7020 V2 koster 469 Euro, dette er de 2 nok mest solgte modeller fra Dreambox i hele verden. Men begge giver dig præcis den frihed du søger, med at kunne overføre optagelserne til computeren til redigering. Friheden bliver større hvis du investerer i en USB harddisk til at optage på og så finder en Linux EXT3 driver til computeren på nettet.

    Begge kan købes hos hm-sat-shop.de

    https://www.hm-sat-shop.de/hdtv-receiver-kabel/dreambox/1517/dreambox-dm800-se-v2-dvb-c/t-hd-hybrid-pvr-ready?c=54

    https://www.hm-sat-shop.de/hdtv-receiver-sat/dreambox/1607/dreambox-dm7020-v2-hdtv-2x-dvb-c/t-tuner-pvr-ready?c=54

    Har selv DM7020 V2, men det er så fordi at ved siden af kabel-tv også har parabol, så min er ullig den der er linket til, udstyret med DVB-C/T og DVB-S2 tuner.

Login Registrer
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button