CD TV2 HD frek

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56214
    Chevre
    Deltager

    Hejsa

    Er der nogen der har hørt noget til en frekvens til tv2 hd på 1w og jeg har så også hørt at DR skulle komme i noget der ligner HD bliver det den alm DR1 der bliver lavet om eller kommer der 2 forskellige en i SD mpeg4 og en i næsten HD mpeg4?

     

    Takker og godt nytår

    #61555
    urup
    Deltager

    Jeg må melde pas vedr. TV2 HD placering, men idéen med DR 1 “HD” er at der på DVB-T (Antenne) skal sendes med 6,5 mbit/s i et 720p signal, hvilket ikke er helt HD med i hvert fald bedre end nu, og der kommer således ikke en SD udgave her.

    Jeg vil forestille mig at CD og viasat vil få et uberørt signal fra DR, hvor de så kan gøre næsten hvad de vil med det. Måske vil de sende en HD udgave og laver selv en SD udgave til dem, som ikke har HD udstyr på samme måde som kabel-TV-leverandørerne. Det vil nok være det mest oplagte, men det kan Bo sikkert kaste mere lys over, ligesom placeringen af TV 2 HD.

    #61557
    per drage
    Deltager

    Chevre sagde

    Hejsa

    Er der nogen der har hørt noget til en frekvens til tv2 hd på 1w og jeg har så også hørt at DR skulle komme i noget der ligner HD bliver det den alm DR1 der bliver lavet om eller kommer der 2 forskellige en i SD mpeg4 og en i næsten HD mpeg4?

     

    Takker og godt nytår

    Kender ikke frekvensen endnu, ved blot at TV2 HD kommer til at ligge på plads 29 og plads 142 på CD boksende  DR1HD sendes i en speciel HD udgave som placeres på plads 25 og 141

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk

    #61558

    Kender heller ikke frekvensen, den er ikke aktiveret endnu på 1 vest endnu mig bekendt.

    #61559
    Preben Pedersen
    Deltager

    Den kommer først på 10 januar 2012, det skulle blive Thor 6 transponder a13, frekvens 10.903 vertikal kræver dvb-s2 tuner.

    Havde håbet på samme frekvens men horisontal.

    #61563
    urup
    Deltager

    Preben Pedersen sagde

    Den kommer først på 10 januar 2012, det skulle blive Thor 6 transponder a13, frekvens 10.903 vertikal kræver dvb-s2 tuner.

    Havde håbet på samme frekvens men horisontal.

    Hvorfor ville du hellere have haft den frekvens horisontal? Thor 6s footprint (eller hvad det nu kaldes) er vel godt nok til Danmark lige meget om det er vertikal eller horisontal

    #61564

    Kan supplere med at DR 1 i 720p udgaven kommer til at hedde DR 1 720p/50MHz hos Canal Digital, eftersom DR ikke selv vil kalde den DR 1 HD. 

    #61565
    Preben Pedersen
    Deltager

    urup sagde

    Preben Pedersen sagde

    Den kommer først på 10 januar 2012, det skulle blive Thor 6 transponder a13, frekvens 10.903 vertikal kræver dvb-s2 tuner.

    Havde håbet på samme frekvens men horisontal.

    Hvorfor ville du hellere have haft den frekvens horisontal? Thor 6s footprint (eller hvad det nu kaldes) er vel godt nok til Danmark lige meget om det er vertikal eller horisontal

     

    Når man laver et nyt MUX – så kræver det nu 2 sat-tuner i en pc, før man har dem alle med fra både horisontal og vertikal, i stedet for det kunne klares med et stk.

    Når men så kommer heldigvis DR 1 (næsten HD) på samme frekvens, men dog horisontal.

    #61604

    De sender nu fra DR1 720p 10903 H og TV 2 HD 10903 V på 1 vest.

    #61605
    ullum
    Deltager

    Er der nogen som kan se om Viasat er begyndt at sende DR1 i 720P ?

     

    For at svare på mit eget spørgsmål – DET ER DE IKKE thumbs-down

    Det kan da ikke passe at Viasat ikke vil sende denne kanal ud til deres kunder (som de eneste) angryangry

    Kom nu ind i kampen Viasat black-eye

Login Registrer
Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button