Canal Digital og deres kundeservice

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56388
    iSteen
    Deltager

    Efter at have snakket med Canal Digitals Kundecenter mange gange, har jeg nu sendt en skriftlig opsigelse.
    Herunder er sagen genfortalt (forholdsvis) kort:

    Canal Digital. Bestilt 13/10 2010

    Efter et par måneder ombyttes en splinterny boks, med en anden, da den er fuld af periodiske fejl. 
    Den ombyttede boks er tydeligt brugt, med masser af fluepletter etc. Den ombyttede boks har samme fejl som den først modtagne.

    Denne gang vil en tekniker have mig til at formattere harddisken, nulstille, opdatere og hvad man ellers kan finde på, uden det løser noget.

    Boksen fryser jævnligt, har problemer med at afspille optagede HD-programmer (lyd kommer bagud i forhold til billedet, der forekommer glitches etc.), genstarter umotiveret, glipper serie-optagelser.

    Efter gentagne gange at have meldt problemer telefonisk de næste 18 måneder, somme tider flere gange månedligt, løber jeg tom for tålmodighed. Jeg ringer ind onsdag 18/7 for at indgive min opsigelse. Piet, som jeg taler med, vil prøve at finde på en løsning med en ombytning til den nye boks, men skal først tale med en kollega, der sidder i møde. Piet lover dog at ringe tilbage til mig samme dag inden klokken 20.00. Dette sker ikke.

    Torsdag 19/7 ringer jeg igen for at høre hvad der skete, men Piet er ikke på arbejde den dag. Pigen jeg taler med, lover dog at få Piet til at ringe mig op i løbet af den efterfølgende dag. Hun stiller mig samtidigt over til en tekniker, der ikke kan forstå jeg har haft problemer med min Sagem HD-boks med harddisk så længe, uden at have ringet til Canal Digital. Det var lidt af en frækhed jeg ikke lige havde brug for at høre.

    Fredag 20/7 ringer Piet stadig ikke tilbage, men på Facebook tilbyder I at ringe mig op hvis jeg ønsker det, mandag den 23/7.
    Det siger jeg ja til, uden at I ringer tilbage. Det samme tilbyder I mig igen onsdag den 25/7, altså at ringe mig op – hvilket jeg siger ja til, og I ringer stadig ikke tilbage.

    Torsdag den 26/7 er bægeret fuldt. Jeg ringer ind til jeres kundeservice og taler med Christian. Han er fuld af beklagelser, og lover at kontakte Canal Digital omgående, for at finde en løsning begge parter kan være tilfredse med. Han lover at ringe tilbage til mig samme dag med en god løsning for mig…og ringer aldrig.

    Herunder er den seneste dialog jeg har haft med jer på Facebook.

    Jeg ser gerne I melder tilbage på mail med en reaktion på hændelsesforløbet. Jeg har sendt en opsigelse via mail, men ikke fået en bekræftelse på opsigelsen 


    Steen B. Jensen
    Eksempel i dårlig kundepleje: Jeg ringede til jer i går for at opsige mit abonnement, da jeg ikke vil bokse mere med en fejlbehæftet Sagem harddiskoptager. I ville tilbyde en løsning, og lovede højt og helligt at ringe tilbage til mig inden klokken 20.00 i går, da sagen lige skulle vendes med en kollega der var til møde. I ringede aldrig. Gæt hvem der finder en ny udbyder
    Synes godt om · · 19. juli kl. 16:53 i nærheden af Spentrup
              

              Canal Digital Danmark Hej Steen. Det lyder uheldigt og det skal selvfølgelig beklages. Ærgerligt, at du forlader os pga. noget fejlbehæftet hardware. God aften.19. juli kl. 17:57 · Synes godt om
              
              ?
              ?
              Steen B. Jensen Lige en opfølgning. Da Canal Digital ikke ringede tilbage som lovet, ringede jeg til dem dagen efter. Det blev lovet at pågældende medarbejder ville ringe mig op i dag, fredag. Dette er ikke sket. Er det ikke at p#sse på sine kunder?20. juli kl. 18:50 · Synes godt om          

              Canal Digital Danmark Hej Steen. Det er selvfølgelig rigtig beklageligt, at du ikke er blevet ringet op, som du blev lovet. Jeg kan dog se at du har været i kontakt med os i fredags omkring sagen, hvor din box er blevet byttet. Jeg håber det løser problemet. Hvis du stadig ønsker en opringning, må du meget gerne give besked. Så skal jeg sørge for at du får en opringning idag. Mvh. Jeppe23. juli kl. 09:24 · Synes godt om          
              ?

              Steen B. Jensen Jeg vil gerne ringes op i dag af jer – gerne af Pete der skylder mig en forklaring23. juli kl. 11:55 · Synes godt om          
              ?

              Steen B. Jensen Mange tak for ingenting. Det er tredie dag i træk I lover at ringe tilbage – og tredie dag i træk I ikke har gjort det. Hvordan synes I selv det går?23. juli kl. 19:56 · Synes godt om          
              ?

              Canal Digital Danmark Hej Steen, kan jeg ikke få dig til at sende os en privat meddelse (ikke her på væggen), med dit telefonnummer, samt et tidspunkt hvor du kan kontaktes, så skal jeg se om jeg kan få Piet til at ringe dig op. Mvh Mikkel.tirsdag kl. 09:18 · Synes godt om          
              ?

              Steen B. Jensen Glem det bare. Der er andre udbydere der gerne vil have mig som kundetirsdag kl. 15:47 · Synes godt om          
              ?

              Canal Digital Danmark Hej igen Steen. Vi er naturligvis meget kede af den dårlige oplevelse du har haft, så vii vil meget gerne kontakte dig igen hvis du ønsker det? Mvh Mikkel.onsdag kl. 16:12 · Synes godt om          
              ?
              ??

              Steen B. Jensen Jeg har fri i morgen, så hvis I har et godt tilbud til mig, må I ringe i morgen (torsdag inden middag)onsdag kl. 17:14 · Synes godt om          
              ?
              ??
              ?
              ???Steen B. Jensen Nå, det magtede I så heller ikkeI går kl. 12:17 · Synes godt om
              


    - - -
    Steen

    #62405
    langkawi
    Deltager

    Ja, de aner ikke hvad god kundeservice er, og min opsigelse har de ligeledes modtaget!

    #62410
    Niels K.
    Deltager

    Jeg vil i denne sammenhæng gerne melde mig på banen som tilfreds Canal Digital kunde gennem snart 15 år. Når jeg aldrig har haft problemer med Canal Digital skyldes det én ting: Jeg har aldrig brugt deres hardware, men har altid købt kompatible PVR modtagere med Conax dekoder. For tiden har jeg to stk. Vantage 8000 TS, som kører uden problemer, og en Maximum TS-4000 CX CI, som dog ikke umiddelbart kan anbefales, jfr. mit indlæg herom under testen af denne.

    Derfor følgende råd: Glem alt om Canal Digitals hardware, gå ud på det frie marked og find en Conax modtager, som har fået gode anmeldelser, og som har de ønskede specifikationer. Kundeservice på hardware fra en udbyder som Canal Digital vil per definition altid være af middelmådig karakter. Det er typisk personer uden særlig teknisk viden, som kun kan give standardråd som “fabriksreset”, afbryde strømmen etc. Ombytning af en modtager, som slet ikke virker, sker nemmere og hurtigere i direkte kontakt med en forhandler.

    #62412
    iSteen
    Deltager

    Niels K. sagde
    Kundeservice på hardware fra en udbyder som Canal Digital vil per definition altid være af middelmådig karakter. Det er typisk personer uden særlig teknisk viden, som kun kan give standardråd som “fabriksreset”, afbryde strømmen etc. .

    Jeg har erfaret at det faktisk slet ikke er Canal Digital man ringer til, når man forsøger at få dem i tale. Det er et callcenter der varetager flere forskellige firmaer, deriblandt Canal Digital. Det er nok et af de steder der ligger en hund begravet. De folk der besvarer opkald, har nok ikke et specielt tilhørsforhold til Canal Digital, men har bare en facitliste der render igennem

    - - -
    Steen

    #62418
    Palleba2000
    Deltager

    Jeg har haft abnm. hos Canal Digital siden FilmNet/MultiChoice tiden, og har ALDRIG havt problemer med dem. Jeg har dog aldrig brugt de modtagere de har rådet os til at bruge, så det er måske derfor.

    MVH
    Palleba

Login Registrer
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button