Boligforening vil ikke opkræve antennebidrag mere.

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #55826
    Anonym
    Inaktiv

    Ribe Boligforening vil fra 2011 ikke længere opkræve antennebidrag til Ribe antenneforening. Fordi tilslutningspligten er bortfaldet i Ribe. Og det er forbudt at tvangsopkræve betaling til foreninger. Foreningstvang er forbudt i danmark. Ribe antenneforening har nu overladt til Stofa at opkræve antennebidrag kvartalsvis for tilsluttede medlemmer. Af erfaring ved man at mange i boligforeningen skipper betalinger hvis der er lavvande i kassen. Derfor skal man både betale for slukning og genåbning af signalet. Og det kan betyde at antenneforeningen nu mister mange medlemmer og penge.

    #59306
    player
    Deltager

    Ripenser sagde

    Ribe Boligforening vil fra 2011 ikke længere opkræve antennebidrag til Ribe antenneforening. Fordi tilslutningspligten er bortfaldet i Ribe. Og det er forbudt at tvangsopkræve betaling til foreninger. Foreningstvang er forbudt i danmark. Ribe antenneforening har nu overladt til Stofa at opkræve antennebidrag kvartalsvis for tilsluttede medlemmer. Af erfaring ved man at mange i boligforeningen skipper betalinger hvis der er lavvande i kassen. Derfor skal man både betale for slukning og genåbning af signalet. Og det kan betyde at antenneforeningen nu mister mange medlemmer og penge.


    I begyndelsen var udgifterne hertil så minimale at samme var inkluderede i Husleje, alm. boligudgifter. Senere kom lovkrav om antenneanlæggene skulle kunne deles op i pakker, for hvert enkelt tilsluttede. Så i det lange løb blev man vel tvunget til gøre noget. Talte med en som i Tv serien “Luksus fælden” blev foreslået skippe den store Tv pakke. Jeg mener så måtte man vel få et retskrav om slippe fuldstændig for betale en hvid!
    Elskede måden en Medieforsker udtalte at var et program først kommet ind i et Antenneanlæg, blev det umuligt senere forlange samme stoppet eller slut med fordele denne.  icon smile respekt Forum Så i det lange løb kan færre og færre betale for mere og mere TV2 Tv i kabelnettene.
    Ordene om at med pakkeløsningerne blev programmerne dyrere fordi der blev færre til betale, dette er og var korrekt, men priserne (og antallet af programmer), steg jo alligevel med det de nu gjorde; og med procenter temmelig meget højere end, andre priser og prisindekser, hvad det ellers hedder korrekt (priser på forbrugsgoder med mere).

    #59307
    player
    Deltager

    OK

    Godt jeg ikke bor ude på en hvis mark, hvor der er et lille Kraftvarmeværk som jeg skal være tilsluttet ______

    Folk på Plejehjem er vistnok fortsat tvangsindlagt til betale for det hele, af det analoge tv, fordi ombygning af diverse anlæg ville koste for meget.

    Så det skulle være bedre med snablen nede til udsigt af kr. 4900 på årsbasis hos YouSee, medmindre jeg har misforstået en hel masse. Måden artiklen var skrevet lod ingen i tvivl herom!

    #59366

    Det frie valg er fandme dyrt….

    Vi havde en kollektiv aftale på lille pakke med Yousee som blev opsagt. Pris for store pakke kr. 225 på den fælles platform.

    Ny pris kr. 398 for samme pakke. Jeg ville meget gerne have min kollektive aftale tilbage, men den blev stemt ned på bestyrelsesmøde. Det at vi selv skal kunne vælge, koster mig mere ind  kr. 2000 om året. Yell

    Storkunde fordele skudt væk af det frie valg. Vil vædde på at 98 % stadig har pakke fra Yousee som bare høster $$ af vores valg.

    Dårligste beslutning nogensinde….Angry

    #59367
    player
    Deltager

    Lars Fogsgaard Rasmussen sagde

    Det frie valg er fandme dyrt….

    Vi havde en kollektiv aftale på lille pakke med Yousee som blev opsagt. Pris for store pakke kr. 225 på den fælles platform.

    Ny pris kr. 398 for samme pakke. Jeg ville meget gerne have min kollektive aftale tilbage, men den blev stemt ned på bestyrelsesmøde. Det at vi selv skal kunne vælge, koster mig mere ind  kr. 2000 om året. sf yell Forum

    Storkunde fordele skudt væk af det frie valg. Vil vædde på at 98 % stadig har pakke fra Yousee som bare høster $ af vores valg.

    Dårligste beslutning nogensinde….icon smile angry Forum


    Pris for store pakke kr. 225 på den fælles  platform. Hertil burde komme prisen for en basispakke via huslejen!
    Her i århus steg prisen for fuldpakken fra kr. 175 til 265 pr måned (tvungen fuldpakke, som standesede 1. april 2008) i 2008. Og forskellen i dagsprisen for Stofa's fuldpakke og YouSee's er kun kosmetisk.
    Storkunde fordele _____  og da flere og flere HDTV programmer kommer på holder stigningstakten fortsat 14% på årsbasis. En mere grov benærkning er en bog fra Rockwool Fondens Forskningsenhed om Sort Arbejde.  ____ Her kan jeg kun udlede noget som jeg end ikke tør sætte ord på, Moms og andre indtægter som Staten har ud fra de konkurrenceparametre, som netop slet ikke gælder for kabel tv og især selve programmerne (fritvalgsmuligheder som ikke eksisterer). Måske dette kan give ideer til andre om vores udgifter.

Login Registrer
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button