bliver PVR krypteret?

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56755
    nielsudk
    Deltager

    Kære forum

    Jeg ser FTA kanaler fra Astra på en ‘SMART’ DVB-S ( smart-electronic.de )

    Af og til optager jeg på en USB-nøgle, som bliver bearbejdet og evt. gemt på en PC (DVD). Jeg kan altså uden videre flytte mine PVR-optagelser over på PC’en og spille dem derpå.

    Men jeg har haft andre DVB-S modtagere på prøve, hvor disse PVR-optagelser ikke kunne afspilles på PC’en og jeg gætter på, at det er fordi kassen krypterer (men er det rigtigt?).

    Nu står jeg for at skulle anskaffe en ny DVB-S receiver. Hvordan kan jeg, inden jeg køber, se om dens optagelser kan afspilles på en PC? Jeg har uden held forsøgt at spørge SMART support.

    (samme problem/spørgsmål kunne gælde alle typer DVB modtagere)

    Venligst

    Niels

    #64271
    Anonym
    Gæst

     

     Når optagelserne er bundet til modtageren skyldes det rettigheder. Mange producenter er af den grund nødsaget til at overholde de regler fra producenterne af udsendelser for at kunne få deres produkter på markedet. Det er derved ikke sagt at alle gør det, men det er meget de produkter som er fra lande der ikke er så nøjeregnende med de regler.

    Så hvor du finder en der ikke binder optagelserne. ?

     

     

    #64272
    nielsudk
    Deltager

    Niels Petersen sagde
     

     Når optagelserne er bundet til modtageren skyldes det rettigheder. Mange producenter er af den grund nødsaget til at overholde de regler fra producenterne af udsendelser for at kunne få deres produkter på markedet. Det er derved ikke sagt at alle gør det, men det er meget de produkter som er fra lande der ikke er så nøjeregnende med de regler.

    Så hvor du finder en der ikke binder optagelserne. ?

     

     

     

    Ja det var jo faktisk mit spørgsmål. Hvor finder jeg en modtager, der ikke binder (krypterer) optagelserne?

    Som jeg skriver, så gør min nuværende SMART det ikke. Og jeg vil jo gerne have, at min kommende nye modtager heller ikke gør det. Men forstår så også, at det ikke altid er en information man praler med.

    #64273

    Der er mig bekendt ikke nogen liste. Så bedste bud må blive at finde et mærke/model og så prøv at spørge/søge på nettet om der er nogle med denne der kan fortælle dig hvorvidt det er tilfældet.

    #64276
    collector
    Deltager

    ….

     

    du vælger en linux baseret løsning som Octagon, Dreambox eller VU+ bokse, og disse optager i ukodet format, og dem kan du kopiere direkte over på PC i de fleste tilfælde og afspille med VLC

    #64278
    Palleba2000
    Deltager

    ….   du vælger en linux baseret løsning som Octagon, Dreambox eller VU+ bokse, og disse optager i ukodet format, og dem kan du kopiere direkte over på PC i de fleste tilfælde og afspille med VLC

     

    Lige mine ord, disse bokse der har Linux-styresystemet med Enigma, optager alle ukrypteret. Det er derfor udbyderne hader disse bokse, de kan laaaaangt mere end deres egne lortebokse nogen sinde kommer til at kunne.

    En Dreambox, Vu+ eller lignende, kan også optage flere programmer på én gang, jeg selv har engang optaget 7-8 kanaler på en gang med min Dreambox DM8000, det er nok kun harddisken der sætter grænsen for hvor meget man kan optage på samme tid.

    Men lige et tip. Dreambox har ikke DVB-T2 tuner og det lorte CI+ som Boxer Danmark bruger, man kan dog bruge USB tuner på Dreambox der kan modtage DVB-T2, men der er ingen hjælp vedr. CI+ lortet. (Det er + (pluset) der er synderen).

    MVH
    Palleba

    #64284
    nielsudk
    Deltager

    jeg takker for indlæg

    venligst

    Niels

Login Registrer
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button