bedste Billedkvaliteten på de nye HD bokse.

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #55804
    bobodk
    Deltager

    hej

    Nu skal jeg have en hdbox men hvilken skal man købe, Billedkvaliteten er det jeg går efter + prisen .

    Har kikke på VU+ Duo men har set fler siger at Billedkvaliteten ik er så god.

    hvad siger i der ude

    #59198
    lytro
    Deltager

    Hvor stor en skærm har dit TV.

    Jeg mener den skal være STOR skærm for at se forskeld, på de forskellige modtagere.

     

    Lynge Smile

    #59199
    Bobben
    Deltager

    bobodk sagde

    hej

    Nu skal jeg have en hdbox men hvilken skal man købe, Billedkvaliteten er det jeg går efter + prisen .

    Har kikke på VU+ Duo men har set fler siger at Billedkvaliteten ik er så god.

    hvad siger i der ude


    Regner med Admin har kommentarer til dette siden boksen er testet på digitalt.tv
     

    Jeg benytter VU+ boksen på en 50″ Pioneer TV.  Det er samme kvalitet som fra alle andre HD bokser men man må selv sørge for å sette opp ønsket videoprossesering for MPEG2 SD kanaler.   Det er ofte hardkodet MPEG2 noisefilter, mosquitofilter, contour filter og scaler sharpness i software for de fleste mottagere.  I VU+ må man gjøre denne konfigurasjonen selv.

     

    I VU+DUO kan du  justere disse parameterene som du selv ønsker ved å installere video enhancement plugin.  Auto resolution plugin kan også installeres slik at du kan konfigurere hvilket format mottageren skal sende ut når den mottar f.eks. SD, 720p og 1080i.

    Selv foretrekker jeg at boksen oppskalerer 576i til 1080i og med en grad av MPEG2 noisefilter, mosquitofilter og scaler sharpness.  Min PioneerTV har ikke like god videoprosessering som VU+ boksen og derfor sender jeg ikke 576i til TV'n. 

     

    Jeg har satt opp autoresolution slik:

    576i->1080i (med video enhancement filtere)

    720p->720p

    1080i->1080i

    (det finnes også minst ti andre mulige input format)

    I autoresolution plugin kan man sette valgfritt outputformat for alle tenkelige input format.   Funksjonenen video enhancement og auto resolution plugin tilbyr burde vært standard på alle mottagere ( i det minste i en godt gjemt meny for de mer avenserte brukerene).

    Auto resolution gir lengre zappetid mellom HD & SD kanaler derom mottageren må bytte

    output format.  Hvor lang zappetiden blir avhenger av TV'n.  Min TV fikser dette i løpet av 3-4 sekunder men noen TV'er kan sikkert bruke mye lengre tid.  

    #59200

    Jeg har ikke brugt så meget tid på at tweake på Vu+ video output. Ud af boksen er den i hvert fald set bedre, og jeg ved ikke om man kan tweake til at bringe den helt i topklasse.

    #59275
    bobodk
    Deltager

    tak for hjælpen mit val bliv Vantage VT-1 er en Full HD 1080P  med  hdd 320.

    mit tv er et  Panasonic  42 tommer.

     

    hilsen bobodkicon smile dk Forum

Login Registrer
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button