Astra2F i Jylland

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 22 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56686
    herregaarden
    Deltager

    Så fik jeg endelig fat i en 150cm skål for at prøve at fange U.K beam fra Atra 2F.
    Jeg kan finde kanalerne fra EU beam fint nok, men UK beam er ikke at finde.
    Jeg har testet igennem 2 dage hver time, regn eller sol, ingen forskel.
    TP’s fra 10964 til 11171. Jeg har ikke testet med en anden receiver, men kan se via google kortet, at en anden kan ta’ UK 2F med en 8000s.

    https://maps.google.no/maps/ms?msid=216961581856503891902.0004d0e1b1a0d77725592&msa=0&ie=UTF8&t=m&ll=55.9492,10.239258&spn=4.307288,12.854004&z=6&source=embed

    Grindsted, 7200

    Udstyr:
    Vantage 8000s
    Gibertini 150cm
    HQ Invacom, Maximum & Triax LNB’s

    #63857
    Anonym
    Inaktiv

    Jeg mener at have læst på nettet, at det kræver en noget større parabol end det du har for at kunne opsnappe de Engelske kanaler, når omflytningen er helt overstået. Nogle påstår lige frem at den skal være op til 4 meter.

    #63858
    herregaarden
    Deltager

    Tak for svaret, jeg havde også frygtet det, men havde dog et lille håb :(

    Det ser ud til at det kun er på sjælland det kan la’ sig gøre med en 1.5m skål, du skulle vel ikke stå og mangle en sådan? ;)

    #63859
    Anonym
    Inaktiv

    He he he, nej sådan en kæmpe en har jeg ikke brug for, den jeg pt. har er en Selfsat fladparabol, der virker ganske fortrinligt til den position til de kanaler jeg også havde i tankerne til at ville se. Kommende er en 85 cm med LNB som jeg fandt næsten 50% nedsat på nettet.

    Jeg har også kigget lidt på det kort du linker til, men jeg tror altså at dem med de gule og grøne her i landet tager fejl og de røde er dem der har ret, for jeg tror at det de har målt, er EU beam og ikke UK’eren og der så er en fæl overraskelse i vente til dem, når BBC, ITV osv. pludselig forsvinder.

    #63860
    herregaarden
    Deltager

    Jeg tror desværre du har ret, on to 27.5w :)

    #63862
    big
    Deltager

    hvor meget signal har du ?…..grindsted bør være vest for first nul, dvs du burde kunne få en form for hul

    #63863
    herregaarden
    Deltager

    Jeg får intet signal, min vantage box viser 0%

    #63864
    big
    Deltager

    nu mente jeg jo lige på “de gamle” astraer

     

    #63865
    herregaarden
    Deltager

    HD kanalerne på 10847 går igennem med 84-88% døgnet rundt. Både med min 1.5m og en 64cm skål

    #63866
    big
    Deltager

    har du samme signal på 2 skåle med så stor størrelsesforskel skal du nok prøve at justere….nu kender jeg ikke den receiver, så hvordan snr viser i forhold til virkeligheden ved jeg jo ikke…..men gain på en 1.5m bør være væsentlig større end på en 60 cm…….men en fintrimning af skålen, gode f-connectorer og godt kabel…..

    #63889
    Budspencer
    Deltager

    Jeg er Bosat i Hillerød nordsjælland og har en 95cm Triax med Traix-SHD207

    modtager forhold er 94% i signal samt en CN på 19% ved ikke hvad det svare til i signalkvalitet.

    jeg modtager samtlige kanaler fra 2F selv i pis øse regnvejr og en halv storm.

    måske bor jeg i et hul hvor dette er muligt at modtage signalet …

    #63890
    big
    Deltager

    jow….men der ligger en linje ned gennem hele østjylland, den går under betegnelsen “first null” -findes på diverse reception maps – og på first null linjen er der stort set dødt….der er ikke rigtig nogen rapporter fra store skærme, så der er ingen der rigtigt kan sige hvor stor skål der skal til for at fange et 2f signal på linjen

    #63896
    Anonym
    Inaktiv

    Budspencer sagde
    Jeg er Bosat i Hillerød nordsjælland og har en 95cm Triax med Traix-SHD207

    modtager forhold er 94% i signal samt en CN på 19% ved ikke hvad det svare til i signalkvalitet.

    jeg modtager samtlige kanaler fra 2F selv i pis øse regnvejr og en halv storm.

    måske bor jeg i et hul hvor dette er muligt at modtage signalet …

    Hej,

    Er du sikker på at det er 2F?

    Hvor meget signal har du på Channel 5 på10964 H sr:22000 FEC 5/6 ?

    Hilsen

    Lars

     

     

    #63921
    Budspencer
    Deltager

    larsw sagde

    Budspencer sagde
    Jeg er Bosat i Hillerød nordsjælland og har en 95cm Triax med Traix-SHD207

    modtager forhold er 94% i signal samt en CN på 19% ved ikke hvad det svare til i signalkvalitet.

    jeg modtager samtlige kanaler fra 2F selv i pis øse regnvejr og en halv storm.

    måske bor jeg i et hul hvor dette er muligt at modtage signalet …

    Hej,

    Er du sikker på at det er 2F?

    Hvor meget signal har du på Channel 5 på10964 H sr:22000 FEC 5/6 ?

    Hilsen

    Lars

     

     

    Hej Lars

    Ja jeg er sikker på dette er 2F da jeg modtager C5 , 5*, 5USA,har d.d. kl. 1230 88%signal  samt CN 18%.

    samt ITV på 11052H samt 11127V 5/6 der har jeg 4seven , C4HD. 87% & CN 19%

     

    #63922
    Palleba2000
    Deltager

    Enten er du et geni til at finjustere parabolen eller er du bare sk… heldig at ligge i et hul hvor signalet kommer godt igennem.

    MVH
    Palleba

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 22 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button