Astra 28.2Ø UK Beam igen

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #57135
    ClausS
    Deltager

    Hej

    Efter længere tid, hvor jeg ikke har gjort noget ved min parabol, der er rettet mod 28.2Ø, besluttede jeg mig for at give det endnu et skud. Jeg har fået sat en Inverto Black Ultra LNB på min 88cm skærm her i Nykøbing Mors og fået skålen finindstillet. Det har resulteret i fint signal på bl.a. 10729V, 10758V (bedst), 10818V, 10847V og 10906V fra i løbet af natten til ca. kl. 13-14 stykker. Dvs. 7-10% signalkvalitet på mit Samsung smart TV. Billedet står fint og hakker ikke – heller ikke i overskyet vejr. Jeg er faktisk overrasket over, at der overhovedet ER signal på kun en 88 cm skærm.

    Desværre forsvinder signalet helt om eftermiddagen og aftenen, hvilket er lidt øv, da det jo mest er her jeg ser TV.

    Jeg går og overvejer at købe en Gibertini 125 cm skærm, men hvad kan jeg forvente af sådan et skrummel? Vil det give mig et brugbart signal om aftenen?

    Med andre ord: Erfaringer søges. 

    Mvh. Claus

    #66569
    tlk
    Deltager

    Har 125cm gilbertini. Bor tæt ved Ringkøbing og kan modtage kanaler fra,28.2 i 9 ud af 10 dage ok. undtagen itv hd som forsvinder ved 19 tiden. Hvis man ser bort fra regionale nyheder kan man se de samme programmer på stv hd. Parabolen skal være finindstillet, ellers,kan man ikke. Vil i dag købe 150 cm parabol for klart signal og det tro jeg også du skal have.

    #66582
    ClausS
    Deltager

    Hmm … Gibertini 150 koster 1000 kr. mere end 125 cm på hm-sat-shop.de. Det er jo også en slags penge, men du har nok ret i at den er bedre. Især taget i betragtning at du bor ved Ringkøbing, hvor signalet nok er en anelse bedre end her i Nykøbing M.

    Det skal da overvejes. Venter dog lige til foråret før jeg tager en beslutning. Tak for input.

    Mvh. Claus

Login Registrer
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button