Astra 28.2 f Djursland

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #57042
    icecool_denmark
    Deltager

    Hej jeg bor på Djursland er der en der ved om en 3 meter parabol er stor nok til at kunne modtage signal fra 28.2 f

    Når jeg nu siger Djursland så bor jeg 42 km fra Grenå og 22 til Randers lige pt bruger jeg en prime focus parabol 150 cm med Single GT-SAT LNB GT-PFS40A men den kan jeg godt få signal ned men det nok fra Eutelsat 28 asad

    #66130
    sparrow2
    Deltager

    Først: du kan se kanaler fra astra 2f over hele landet med en ca 70 cm parabol, (de er gode at justere din parabol efter).

    Men jeg formoder at du mener UK beams.

    Jeg checkede lige din ca placering og den er noget bedre en min. Og her den sidste uge har jeg fra ca 20:00 til 24:00 kunnet se channel 5, og ITV, (det kniber med BBC HD) fra 2f. og jeg har en 120 cm parabol (No name, normal offset og f/D på 0.6) , og en god LNB.

    Men der er også tider hvor jeg ikke kan regne med at kunne se noget.

    Så du skulle først prøve med din 150cm parabol den skulle kunne taget noget.  

    #66131
    sparrow2
    Deltager

    En vigtig ting er at skrew er meget tæt på 0, (vist 2 til 3 grader), og ikke 10- 20 grader som man skulle forvente af den position.

    Jeg bruger Travel channel på 12552 V, til at justere ind efter da det er den svageste af de stærke kanaler.

    Men i øjeblikket flytter de noget rundt på tingene, jeg formoder at de er ved at gøre klar til astra 2G, og hvor mon dens nulpunkt kommer til at ligge?

    Jeg har endnu ikke haft hel med at få et billede in fra astra 2E, (jeg kan se at min modtager af og til kan se en kanal men ikke nok til at gå i lock) .

    #66132
    icecool_denmark
    Deltager

    sparrow2 sagde
    En vigtig ting er at skrew er meget tæt på 0, (vist 2 til 3 grader), og ikke 10- 20 grader som man skulle forvente af den position.

    Jeg bruger Travel channel på 12552 V, til at justere ind efter da det er den svageste af de stærke kanaler.

    Men i øjeblikket flytter de noget rundt på tingene, jeg formoder at de er ved at gøre klar til astra 2G, og hvor mon dens nulpunkt kommer til at ligge?

    Jeg har endnu ikke haft hel med at få et billede in fra astra 2E, (jeg kan se at min modtager af og til kan se en kanal men ikke nok til at gå i lock) .

    Hej igen jeg har fint signal den ligger omkring 80% men min Kvalitet er kun omkring de 40 % jeg kan se nogle kanaler som tv5 monde Bloomberg food Network1 og 1 også en del sex telefon kanaler som jeg absolut ikke kan bruge til noget 🙂 men den som du snakke om Travel channel på 12552 for jeg absolut ikke noget ind på jeg bruge en satlink-6950 til at indstille med

    #66133
    sparrow2
    Deltager

    Nu ved jeg ikke hvorledes du bruger din satlink, men du kan ikke gå efter stærkest signal fra satellitten for så justerer du efter 

    Eutelsat 28 a der har et stærkerer signal og et andet skrew. (eutelsat er pt 28,49ø of 2f på 28.20ø).

    Men der er noget der ikke er optimalt i dit system. Med en triax78, kan jeg se alle kanaler undtaget UK beams, (omkring 240 ukodede kanaler (kun ca 20-30 det giver mening at se på)).

    Jeg har kun haft offset paraboler med en f/D på 0.6 men:

    Er du sikker på at din LNB sidder i brændpunktet, jeg mener rigtig afstand fra parabolen, og er LNB’en justeret til den f/D din parabol har (jeg formoder 0.38), det næste er din parabol lavet til Ku båndet (10,7 til 12,8 GHz) og ikke kun C båndet som ikke kræver den samme præcision af parabolen?

    #66134
    icecool_denmark
    Deltager

    Hej jeg bruger en Parabolskærm Prime Focus  150cm lyder som metal når jeg banker på den mit lnb sidder på 3 ben så jeg vil mene at den er i brændpunktet jeg har prøvet at køre rundt med lnb stille og rolige lnb er sådan et http://parabol-parabol.dk/lnb-hoveder/127-gt-sat-lnb-gt-pfs40a-prime-focus–042093.html jeg tænker om jeg skulle skift det ud med et lnb inverto black ultra single

    #66135
    sparrow2
    Deltager

    For at være helt sikker når du skriver “Prime Focus  150cm” er det så et mærke eller blot en prime focus parabol.

    Det der er afgørende er om din parabol og LNB passer sammen, hvad er f/D for parabolen? og passer det med din LNB.

    På mange LNB’er til prime focus paraboler kan man justere så den passer til  f/D for parabolen.

    Så hvor langt fra parabolen sidder din LNB, og hvad er diameteren (mål det! kan nemt være 5 cm fra 150).

    og passer din LNB til det?

    f.eks vil en normal LNB virke til din parbol men den effektive størrelse af parabolen vil nok kun være omkring 100cm (resten kan LNB’en ikke “se”). 

    #66136
    icecool_denmark
    Deltager

    sparrow2 sagde
    For at være helt sikker når du skriver “Prime Focus  150cm” er det så et mærke eller blot en prime focus parabol.

    Det der er afgørende er om din parabol og LNB passer sammen, hvad er f/D for parabolen? og passer det med din LNB.

    På mange LNB’er til prime focus paraboler kan man justere så den passer til  f/D for parabolen.

    Så hvor langt fra parabolen sidder din LNB, og hvad er diameteren (mål det! kan nemt være 5 cm fra 150).

    og passer din LNB til det?

    f.eks vil en normal LNB virke til din parbol men den effektive størrelse af parabolen vil nok kun være omkring 100cm (resten kan LNB’en ikke “se”). 

    Hej jeg ved kun det er en Prime Focus  150cm men jeg har droppet det da jeg har snakket med min radio mand her på Djursland han mener jeg skal op i en mindst 4 meter for at for noget ud af det  men jeg har kigget på en Mesh parabol på 365 cm. Denne, meget store, Mesh parabol er naturligvis til specialmodtagelse. Mesh parabolen leveres eksklusiv feed og LNB enhed.

    Tekniske data for 365 cm. mesh parabol:
    Diameter: 11.7 fod / 3.65 meter.
    F/D forhold: 0.36
    Fokus længde: 127.3 cm.
    Forstærkning ved 4.2 GHz: 42.2 dBi
    Forstærkning ved 12.2 GHz: 49,5 dBi
    Feedhorn. montering: Quad leg
    Forsendelsesvægt med fast mount: 102 Kg.
    Overfladebehandling: Sort pulverlakering.

    http://www.tektronik.dk/catalog/da/07097-mesh-parabol-365-cm-875.html ved ikke om den er god nok

    #66137
    sparrow2
    Deltager

    ok

    Her er mine erfaringer:

    Da vi begge bor øst for null linjen vil det være 2F uk beams der er stærkest.

    Signalet er stærkest omkring kl 21:00 normale tid (22 sommer tid).

    Når signalet er stærkest, (afhænger også af månen og hvordan satelliten vender). kan jeg se alt fra 2f. og det er ITV HD kanalerne der er svagest. Jeg har så prøvet at afdække prabolen ca 50% (-3dB), og så kan jeg intet se (men stadig EU beams). men signal styrken er ca som det værste i løbet af dagen. Så min hurtige estimat er at +3dB (180cm) vil gi’ stabilt 2F om aftenen, om dagen er der ingen vejr magin. (Hvis du kan holde LNB hovedet tørt vil normal regn koste ca 3dB).

    Jeg har aldrig haft et billede fra 2E, men når signalet er godt på 2F, kan jeg måle signal fra 2E, så den er omkring 3-6 dB svagerer.

    Du er placeret en smule bedre en mig men om aftenen nok kun en forskel på ca 1-2 dB.

    Så hvis vi siger at min parabol er ca 41dBi, vil mit gæt vil være at med 49dBi kan du se alt fra 2F 24/7, (ej torden!).

    og 2E hver aften, men ikke om dagen i regn.  (ingen ved hvor 2G vil være placeret, og om der evt flyttes rundt på den forskellige kanaler når den kommer op og køre.)

    Jeg vil meget gerne høre hvad du kommer frem til. 

Login Registrer
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button