App til HBBTV fra DR – er det mig, der er en idiot?

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56844
    kaare
    Deltager

    Hvorfor er der den store medieinteresse for en app til HBBTV fra DR. Umiddelbart kan jeg ikke se det helt store problem i, at der stadig ikke for Samsungs fladskærme tilbydes en app. Med min Samsung fladskærm går jeg da bare ind med browseren på følgende side og finder mit ønskede program: http://www.dr.dk/tv-beta/programmer, så er den ged barberet, eller har jeg misforstået noget ?

    #64889
    mich
    Deltager

    Du skal have Adobe Flash Player 10 eller nyere i webbrowseren på TV´et.

     

    DR TV kan ikke vises på mit Samsung Smart TV på blueray HDD´eren.

     

    Hvad har du ?

    #64890
    kaare
    Deltager

    Jeg har en Samsung fladskærm model UE46F6475, hvor jeg blot via SmartHub anvender tv’ets internet browser, og så funker det problemfrit. Om jeg har FlashPlayer 10 eller nyere ved jeg faktisk ikke, idet jeg umiddelbart ikke kan finde nogen software oversigt i menuerne.

    #64891
    mich
    Deltager

    Jeg tror mange ikke har flash som der kræves, mit tv er fra 2011 og blueray fra 2012

    #64892
    kaare
    Deltager

    Samsung har oplyst at alle deres F modeller vil blive tilbudt en app i løbet af august; ved ikke om det vil hjælpe dig

    #64893
    mich
    Deltager

    Det er kun 2013 modellerne, men mange har ikke flashen, browserne er ikke smart.tv -:).  Og får det ikke

    #64894
    mich
    Deltager

    Men du spurgte om den store medieinteresse og svaret er at mange tv mærker ikke har browser sw til  at kunne vise dr tv. Efter min mening er chromecast svaret på folks problemer, nemlig at de blot skal have et hdmi stik -:)

     

    enten via anden kilde eller når dr appplikationen til chromecast kommer 

    #64896
    kaare
    Deltager

    Ok, jeg har indrømmet nok været lidt for kålhøgen i og med, at jeg ikke har problemer, men det er der så andre, der har, kan jeg fonemme på dit svar.

    #64898
    mich
    Deltager

    kaare sagde
    Ok, jeg har indrømmet nok været lidt for kålhøj i og med, at jeg ikke har problemer, men det er der så andre, der har, kan jeg fonemme på dit svar.

    Nej, må indrømme at jeg måtte ind og tjekke selv, havde ikke tænkt i de baner

     

    men efter at have prøvet og googlet lidt så opdagede jeg problematikken -:) 

    #64913
    martin
    Deltager

    kaare sagde
    Hvorfor er der den store medieinteresse for en app til HBBTV fra DR. Umiddelbart kan jeg ikke se det helt store problem i, at der stadig ikke for Samsungs fladskærme tilbydes en app. Med min Samsung fladskærm går jeg da bare ind med browseren på følgende side og finder mit ønskede program: http://www.dr.dk/tv-beta/programmer, så er den ged barberet, eller har jeg misforstået noget ?

    Spørgsmålet er ikke, om hjemmesiden virker i en browser. Det er mere om den er ét klik væk eller om den der mindst 35 klik væk.

    HbbTV hentes frem ved at trykke på den røde knap. Hvis man skal følge din model, vil det mindst kræve 35 tryk første gang – alene for at skrive adressen.

    Folk er generelt ikke så tekniske, og det problem løses med HbbTV.

    #64923
    kaare
    Deltager

    Jo, jeg kan da godt se, at et klik er hurtigere og lettere end 30 klik, men det kan dog lade sig gøre, hvis man ønsker at gense en gammel udsendelse, så jeg lever fint med klikkene, indtil vi får en app til at skyde genvej; dog behøver man ikke så mange klik første gang, man kan bare Google DRTV, men ellers har du ret i dit svar med et enkelt tryk på den røde knap.

    #64924
    mich
    Deltager

    kaare sagde
    Jo, jeg kan da godt se, at et klik er hurtigere og lettere end 30 klik, men det kan dog lade sig gøre, hvis man ønsker at gense en gammel udsendelse, så jeg lever fint med klikkene, indtil vi får en app til at skyde genvej; dog behøver man ikke så mange klik første gang, man kan bare Google DRTV, men ellers har du ret i dit svar med et enkelt tryk på den røde knap.

    Hvad hedder dit tv, model nr. Siden det kan kører dr tv ?

    #64928
    kaare
    Deltager

    Jeg har såmænd bare en relativ prisbillig Samsung fladskærm model UE46F6475, hvor jeg til dato har kunnet surfe rundt på nettet lige så tosset, som jeg vil

Login Registrer
Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button