Antenne-TV i 2012 – Hvad sker der?

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 93 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #60943
    Kenneth.Wenzel
    Deltager

    Hej Morten Hessseldahl

    Frekvensomlægninger sker i Uge 37 i SydDanmark, dvs.:
     
    Natten efter mandag 12. september (24-06)
    – Aabenraa, Flensborg, Tommerup, Svendborg
    Natten efter tirsdag den 13. september (24-06)
    – Aabenraa, Flensborg

     

    Jeg har ikke styr på Flensborg, men hvis du tager signalet fra Åbenrå sender, så sker der en ændring i frekvenser.

    Åbenrå:

    Mux 1: kanal 37
    Mux 2: kanal 50
    Mux 3: kanal 32 Før Kanal 64
    Mux 4: kanal 22
    Mux 5: kanal 49 Før Kanal 32 (fra MUX 3)
    Mux 6: kanal 41

     

    Der er ingen ændring på Hensted og Varde senderen.

    Hedensted: Uændret
    Mux 1: kanal 30
    Mux 2: kanal 44
    Mux 3: kanal 46
    Mux 4: kanal 33
    Mux 5: kanal 55
    Mux 6: kanal 36

    Varde uændret
    Mux 1: kanal 30
    Mux 2: kanal 54
    Mux 3: kanal 46
    Mux 4: kanal 33
    Mux 5: kanal 53
    Mux 6: kanal 28

     

    Kenneth Wenzel

    #60944
    kram5610
    Deltager

    Hej Kenneth

     

    Tak for info – det bliver spændende.

     

    BTW Åbenrå og Flensburg-Engelsby sender på samme frekvenser i SFN.

     

    Mvh.

     

    Morten Hesseldahl

    #60945
    per drage
    Deltager
    #60959

    Jeg har opdateret /tv-frekvenser-dvbt-nettet-danmark/ så den gerne skulle være aktuel lige her pt.

     

    Meld gerne såfremt der er noget der mangler at blive rettet.

    #60960
    reslfj
    Deltager

    ……den gerne skulle være aktuel lige her pt

     

    De kommende ændringe skulle ske som nedenfor anført (ifølge tvnyt.com)

     

    Uge 36 – Vestjylland
    Natten efter mandag den 5. september og natten efter tirsdag den 6. september (24-06)
    – Videbæk, Struer, Lemvig, Viborg, Viborg By, Skive, Thisted

    Uge 37 – Syd
    Natten efter mandag 12. september (24-06)
    – Aabenraa, Flensborg, Tommerup, Svendborg
    Natten efter tirsdag den 13. september (24-06)
    – Aabenraa, Flensborg

    Uge 39 – Hovedstaden
    Natten efter onsdag den 26. september (24-06)
    – København V (Hove), Gladsaxe, Lynetten, Landskrona, Helsingør
    Natten efter onsdag den 26. september (24-06)
    – København V (Hove), Gladsaxe, Helsingør

    Uge 40 – Sjælland
    Natten efter søndag den 3. oktober og natten efter mandag den 4. oktober (24-06)
    – Vordingborg, Nakskov,

    Uge 44 – Bornholm
    Natten efter mandag den 31. oktober og natten efter tirsdag den 1. november (24-06)
    – Rø, Neksø, Hammeren, Gudhjem

     

     

    Lars smile

    #60969
    peterras
    Deltager

    Er der nogen der ved noget om, hvad MUX 8 kommer til at blive brugt til?
    Jeg spørger, fordi vi har ikke nogen VHF antenne længere. Hvis det bliver noget interessant, skal vi måske have en ny VHF.

    #60970
    per drage
    Deltager

    peterras sagde

    Er der nogen der ved noget om, hvad MUX 8 kommer til at blive brugt til?
    Jeg spørger, fordi vi har ikke nogen VHF antenne længere. Hvis det bliver noget interessant, skal vi måske have en ny

    http://kum.dk/Nyheder-og-Presse/Kulturnyt/Kulturnyt-2011/Juli/Beslutning-om-anvendelsen-af-MUX-8/  er et link til anvendelsen, og ja det bliver på de gamle vhf kanaler som DR1 anvendte før analog lukning

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk

    #60972
    peterras
    Deltager

    OK tak. Vi må lige vente og se, hvad det bliver for nogle kanaler.

    Den gamle VHF antenne blev taget ned kort efter overgangen til digitalt tv, da den dels var ved at gå i stykker med et løst element, og dels regnede vi ikke med at have brug for den mere.

    Vil det sige, at man ikke har afgjort, om Boxer eller en anden får MUX 8?

    #60973
    per drage
    Deltager

    peterras sagde

    OK tak. Vi må lige vente og se, hvad det bliver for nogle kanaler.

    Den gamle VHF antenne blev taget ned kort efter overgangen til digitalt tv, da den dels var ved at gå i stykker med et løst element, og dels regnede vi ikke med at have brug for den mere.

    Vil det sige, at man ikke har afgjort, om Boxer eller en anden får MUX 8?

    den kommer i offentligt udbud, så det kan blive hvem som helst, men Jeg kan ikke forestille Mig det bliver BOXERTV, så skulle det da blive for at satse på noget HDTV

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk

    #60974
    Preben Pedersen
    Deltager

    antenne.dk sagde

    peterras sagde

    OK tak. Vi må lige vente og se, hvad det bliver for nogle kanaler.

    Den gamle VHF antenne blev taget ned kort efter overgangen til digitalt tv, da den dels var ved at gå i stykker med et løst element, og dels regnede vi ikke med at have brug for den mere.

    Vil det sige, at man ikke har afgjort, om Boxer eller en anden får MUX 8?

    den kommer i offentligt udbud, så det kan blive hvem som helst, men Jeg kan ikke forestille Mig det bliver BOXERTV, så skulle det da blive for at satse på noget HDTV

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk

     

    Så det tror du ikke Per, nu er det danske sende net solgt til Terracom, som ejer BoxerTV, så på en eller anden måde bliver de nok blandet ind i det, da jeg ikke tror en ny spiller på markedet vil opbygge et nyt sende net pga. Mux 8

     

    Så hvem kan evt. ellers være interresseret i at byde ind på Mux8 på VHF båndet: TV2, Waoo eller MTG/Viasat question

     

    Der er jo kun ca. 300.000 tag-antenne kunder, at gå efter winkny

    #60975
    per drage
    Deltager

    Preben Pedersen sagde

    antenne.dk sagde

    peterras sagde

    OK tak. Vi må lige vente og se, hvad det bliver for nogle kanaler.

    Den gamle VHF antenne blev taget ned kort efter overgangen til digitalt tv, da den dels var ved at gå i stykker med et løst element, og dels regnede vi ikke med at have brug for den mere.

    Vil det sige, at man ikke har afgjort, om Boxer eller en anden får MUX 8?

    den kommer i offentligt udbud, så det kan blive hvem som helst, men Jeg kan ikke forestille Mig det bliver BOXERTV, så skulle det da blive for at satse på noget HDTV

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk

     

    Så det tror du ikke Per, nu er det danske sende net solgt til Terracom, som ejer BoxerTV, så på en eller anden måde bliver de nok blandet ind i det, da jeg ikke tror en ny spiller på markedet vil opbygge et nyt sende net pga. Mux 8

     

    Så hvem kan evt. ellers være interresseret i at byde ind på Mux8 på VHF båndet: TV2, Waoo eller MTG/Viasat question

     

    Der er jo kun ca. 300.000 tag-antenne kunder, at gå efter winkny

    Preben

    fordi staten tror den kan lave en masse penge på mux8 er det jo ikke sikkert at der er nogen som vil brænde fingerene på den og komme med bud på den, det gik jo ikke så godt med de kommercielle fm auktioner, og Jeg forestiller Mig ikke at boxertv forsøger at komme ind på hdtv markedet, de vil alligevel ikke kunne tilbyde nok hdtv kanaler, og hovedparten af boxertv`s kunder er ikke umidelbart oplagte hdtv kunder

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk

    #60976
    reslfj
    Deltager

    antenne.dk sagde

    Preben Pedersen sagde  

    Der er jo kun ca. 300.000 tag-antenne kunder, at gå efter winkny

    Preben

    fordi staten tror den kan lave en masse penge på mux8 er det jo ikke sikkert at der er nogen som vil brænde fingerene på den og komme med bud på den, ….. ikke at boxertv forsøger at komme ind på hdtv markedet, de vil alligevel ikke kunne tilbyde nok hdtv kanaler,

     

    Der er nu nok en del flere, når man medregner fx sommerhuse.  Der er også flere, som finde Boxer billigere end fx youSee.

    Det er ikke rigtigt, at DTT nettet ikke kan udbygges til at sende HDTV.  Med 6 UHF muxer + mux8  og DVB-T2 er der ca  6*36 + 30 Mbps = 246 Mbps  eller med nuværende MPEG-4 mulighed ca 25 HD kanaler.

    Jeg er stadig overbevist om, at  Danmark og Sverige i fællesskab kan udbygge med yderligere en VHF mux og så er vil oppe på 29-30 HD kanaler.   To VHF muxer vil afgørende forbedre økonomien i  at opsætte en VHF antenne for den enkelte husstand.

     

    Man kunne faktisk flyyte det meste af  DR til MUX8 (og evt. en VHF mux 9), så Boxer ikke alene skulle markedsføre VHF muxer.  

     

    Nu er der ikke i meget lang tid fremover behov for, at alle kanaler sendes i HD. Ligeledes  forventes HEVC (den nye MPEG-4)  at muliggøre  en betydeligt lavere bitrate  for en kanal (om adskillige år).

    Der er – som jeg ser det – tre problemer mht.  mux8.

    • Boxer har endnu ikke anvendt mux6 og har allerede ledige kapacitet.
    • DVB-T2  er absolut nødvendig for at udbygge mux8
    • VHF antenner er nødvendige for mux8

    I Sverige har man så at sige tvunget SVT til at anvende VHF kanalen og den bliver kundt anvendt i ca 40% af landet.

    Det ville være yderst nyttigt om forbrugerne blev gjort opmærksom på, at  men indenfor rimelig tid vil skifte til DVB-T2. 

    Efter min mening er det en fejl, at brugbare VHF antenner ikke blev bevaret i 2009.

     

    Lars   smile

      

    #60977
    langkawi
    Deltager

    reslfj sagde

    Efter min mening er det en fejl, at brugbare VHF antenner ikke blev bevaret i 2009

     

    Tror du folk har været på taget / på loftet / oppe i masten, for at pille deres VHF-antenner ned i et eksisterende anlæg? Eller hvordan skal ovennævnte forståes?

    #60978
    per drage
    Deltager

    langkawi sagde

    reslfj sagde

    Efter min mening er det en fejl, at brugbare VHF antenner ikke blev bevaret i 2009

     

    Tror du folk har været på taget / på loftet / oppe i masten, for at pille deres VHF-antenner ned i et eksisterende anlæg? Eller hvordan skal ovennævnte forståes?

    de fleste steder hvor der har været folk på taget er de røget ned, og grunden er primært at det har drejet sig om meget gamle og faldefærdige antenner, som jo har siddet der fra da DR var alene i æteren

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk

    #60979
    per drage
    Deltager

    reslfj sagde

    antenne.dk sagde

    Preben Pedersen sagde  

    Der er jo kun ca. 300.000 tag-antenne kunder, at gå efter winkny

    Preben

    fordi staten tror den kan lave en masse penge på mux8 er det jo ikke sikkert at der er nogen som vil brænde fingerene på den og komme med bud på den, ….. ikke at boxertv forsøger at komme ind på hdtv markedet, de vil alligevel ikke kunne tilbyde nok hdtv kanaler,

     

    Der er nu nok en del flere, når man medregner fx sommerhuse.  Der er også flere, som finde Boxer billigere end fx youSee.

    Det er ikke rigtigt, at DTT nettet ikke kan udbygges til at sende HDTV.  Med 6 UHF muxer + mux8  og DVB-T2 er der ca  6*36 + 30 Mbps = 246 Mbps  eller med nuværende MPEG-4 mulighed ca 25 HD kanaler.

    Jeg er stadig overbevist om, at  Danmark og Sverige i fællesskab kan udbygge med yderligere en VHF mux og så er vil oppe på 29-30 HD kanaler.   To VHF muxer vil afgørende forbedre økonomien i  at opsætte en VHF antenne for den enkelte husstand.

     

    Man kunne faktisk flyyte det meste af  DR til MUX8 (og evt. en VHF mux 9), så Boxer ikke alene skulle markedsføre VHF muxer.  

     

    Nu er der ikke i meget lang tid fremover behov for, at alle kanaler sendes i HD. Ligeledes  forventes HEVC (den nye MPEG-4)  at muliggøre  en betydeligt lavere bitrate  for en kanal (om adskillige år).

    Der er – som jeg ser det – tre problemer mht.  mux8.

    • Boxer har endnu ikke anvendt mux6 og har allerede ledige kapacitet.
    • DVB-T2  er absolut nødvendig for at udbygge mux8
    • VHF antenner er nødvendige for mux8

    I Sverige har man så at sige tvunget SVT til at anvende VHF kanalen og den bliver kundt anvendt i ca 40% af landet.

    Det ville være yderst nyttigt om forbrugerne blev gjort opmærksom på, at  men indenfor rimelig tid vil skifte til DVB-T2. 

    Efter min mening er det en fejl, at brugbare VHF antenner ikke blev bevaret i 2009.

     

    Lars   smile

      så så Lars ro på nu, Jeg siger ikke at der ikke i fremtiden med alle muxerne OG dvb-t2 kunne skabes plads til et antal brugbare hd kanaler i en nogenlunde kvalitet, men det er nu engang på satelliterne at der er plads, og Jeg forestiller Mig ikke at det har interesse hos hovedparten af Boxertv kunderne, de fleste kigger på udgiften, og er tilfreds med sd kanalerne

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 93 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button