antal meter for kabel til dktv internet

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56447
    Anonym
    Gæst

    Hvor mange meter må kablet være fra væg udtaget og frem til kabel modemmet fra dktv uden man får problemer

     

    jeg har prøvet med 20m sat2 kabel og der kom fint signal igennem til modemmet og hastigheden var som den skulle være

    men kan der være problemer der denne længde

     

    det er ikke muligt og flytte væg stikket da det ikke er et fuga væg dåse element men en der sidder plan med muren og og det vil være noget nemmere og trække et alm antenne kabel end et rj45 kabel pga der skal termineres med stik pga kablet skal igennem 2 mure

    #62763
    martin
    Deltager

    Jeg tør ikke sige det, men jeg har selv haft et kabel på 20 meter mellem væg og kabelmodem og derefter et netværkskabel på ydereligere 15 meter. Det gav mig ingen problemer. Så løsningen kan måske være, at fortsætte med et netværkskabel? (Går ud fra, at vi taler internet og ikke tv-signal)

    #62764
    Anonym
    Gæst

    det er internet fra dansk kabel tv (dktv)

    det mest fristende var og flytte væg stikket men nu er det i en bolig forening så det er nok ikke lige der man så skal pille ved sådan et stik (ved ikke hvad det er for et type stik men det er stort firkantet hvor data sidder øverst og så r/tv nedenunder)

     

    det mest ærgelige er idag ligger der et tv kabel til et tv som kommer fra nævnte vægstik,dette tv står på den anden side af den væg computeren står ved så der skal trækkes et nyt paralelt med det andet kabel .

     

    modem kommer til og stå ved computeren .

    jeg går ud fra der skal være en router imellem af sikkerheds mæssige grunde istedet for og koble maskinen direkte på modemmet ?

     

    som instalationen er idag køres der hos den person jeg skallave det for wifi men i beton byggeri hvor alle væge er med jern i så kører det ikke og forbindelsen ryger tit .

    #62765
    Anonym
    Gæst

    Du skal føre kablet fra Dataudtaget og frem til det sted hvor du skal have modemmet (Routeren) stående. Så bruger du enten den trådløse (Wi-Fi) forbindelse som er i, eller et Rj 45 kabel.

    #62766
    Anonym
    Gæst

    ok

     

    det er desværre det gamle modem uden wifi /router så der står i dag en dlink router bagved dktv boksen

    ved ikke lige om dktv vil bytte dette til den nye ver da det gamle modem ikke fejler noget

     

    det bliver så rj45 fra router til pc

     

    er det noget der forhindrer og trække data kablet igennem samme hul som tv kablet ligger i eller skal der bores et nyt hul lidt fra det andet

    #62769
    Preben Pedersen
    Deltager

    Man kunne også overveje netværk via el-strøm, de kan jo flyttes rundt i huset læs mere her http://www.computercity.dk/category/3970677/netvaerk-via-stikkontakten?sec=39706773970683

    #62775
    Anonym
    Gæst

    Hej

     

    Har lavet fler installationer for kunder hvor det har været nødventigt at lave kabling på op til 50 meter ud til brugers kabelmodem, disse har der ikke hvert nogen problemer med, sålænge der benyttet HT-Tæt udstyr/matriale.

     

    Venlig Hilsen

     

    Parabol Shoppen

    http://www.parabolshoppen.dk

    #62776
    Anonym
    Gæst

    det lyder godt

     

    kablet jeg har leggende og som jeg havde tænkt og bruge ude ved instalationen hedder coaxial cable 1.0/4.6 hvad siger dette

    det er tykt kabel

     

    er der nogen problemer i og trække data kablet (coax) igennem samme hul som tv kablet ligger i eller skal der være afstand ved mur gennem føring ?

     

    tv+data vil ligge paralel lang panelerne

Login Registrer
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button