28° på Lolland

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56264
    Anonym
    Inaktiv

    Hej alle på forum,
    Jeg bor i Rødbyhavn på Lolland og kunne tænke mig at se 28° med BBC og ITV.
    Ifølg. oversigten skal der bruges en 150 cm parabol.
    Er der nogen der har erfaring med en 125 cm parabol? Har lidt svært at placere en 150 cm parabol.

    //Lars

    #61771
    avh
    Deltager

    Der er jo en del kanaler, som ikke kræver så stor parabol, jvf. beskrivelsen af freesat på denne hjemmeside…

    Så spørgsmålet er om det ikke var forsøget værd med 125 cm parabol og så måske ikke altid kunne modtage alle kanaler?

    Modtager selv med en 125 cm, men det er også  “båndet” indenfor. Kan stort set altid modtage…

     

    Ellers er der jo også dette alternativ.

    /tv-via-ipad-bbc-iplayer/

    #61777

    Alle ITVs og Channel 4s kanaler er blevet meget lettere at modtage her i nordvest siden i går, tirsdag, da de er blevet flyttet til Astra 1N. Indtil Astra 2F bliver sendt op sidst på året, skulle man altså kunne modtage disse kanaler i hele DK med en parabol af mere normal størrelse. Hvordan 2F's dækning bliver, kan vi kun gisne om, men mon ikke den kommer til at ligne 2D.

    Channel 5's kanaler er allerede på 1N, så de eneste, der bliver svære at have med at gøre er altså bbc1-4, BBC News og BBC HD. Alle andre Freesat-kanaler er ikke svære at modtage pt. 🙂

    Mvh. Claus

    #61778

    Jeg er heller ikke sikker på andet end resten af Astra 2D kanalerne kunne rykke over på 1N inden alt for længe. Så måske er det en god idé at se tiden an mht. køb af stor parabol. Før Astra 2F kommer op i hvert fald, så er det umuligt at sige hvilken størrelse der kræves fremover, hvis det overhovedet er realistisk med fortsat modtagelse i DK med Astra 2F.

    #61779

    Arh … Pokker sku stå i det hvis ikke vi vil kunne modtage 2F med nogenlunde den størrelse parabol vi bruger i dag. Du kan være 99% sikker på at englænderne vil kunne modtage 2F i langt størstedelen af UK med en 45cm skærm som i dag. Derfor VIL der være overspild til DK med mindre de opfinder en helt ny måde at begrænse signalet på, men det tvivler jeg på. Så skal de begynde at bruge Ka-båndet og det tror jeg ikke Freesat tør gå i gang med lige med det samme.

     

    Mvh. Claus

    #61780

    Ja håber jeg da også. SES havde en spot beam i Polen på et tidspunkt, der vist var godt afgrænset, mener ikke det var ka båndet, men kan huske forkert.

    #61781
    Anonym
    Inaktiv

    Hej,
    et stort tak til alle for jeres kommentarer.
    Tror at jeg venter lidt med at investere til der er større sikkerhed. vedrørende. parabol størrelse .

    #61782
    kram5610
    Deltager

    admin sagde

    Ja håber jeg da også. SES havde en spot beam i Polen på et tidspunkt, der vist var godt afgrænset, mener ikke det var ka båndet, men kan huske forkert.

    Ja det er korrekt – en overgang blev en del polske kanaler udsendt FTA på et spot beam. Spot beamet var så afgrænset at man havde fuldt signal i Berlin med en 50 cm. skræm, i Hamburg skulle man op på ca. 100 cm og i Ruhrdistriktet over 140 cm…

     

    Så vidt jeg ved opgav man spot beamet igen fordi dele af Polen klagede over dårligt signal – men hvis SES har fået styr på problemerne fra dengang kan det faktisk godt se sort ud med modtagelse af engelsk TV i Danmark…

     

    Mvh.

     

    Morten Hesseldahl

    #61787
    Anonym
    Inaktiv

    admin sagde

    Ja håber jeg da også. SES havde en spot beam i Polen på et tidspunkt, der vist var godt afgrænset, mener ikke det var ka båndet, men kan huske forkert.

    Ja det er korrekt – en overgang blev en del polske kanaler udsendt FTA på et spot beam. Spot beamet var så afgrænset at man havde fuldt signal i Berlin med en 50 cm. skræm, i Hamburg skulle man op på ca. 100 cm og i Ruhrdistriktet over 140 cm…
     
    Så vidt jeg ved opgav man spot beamet igen fordi dele af Polen klagede over dårligt signal – men hvis SES har fået styr på problemerne fra dengang kan det faktisk godt se sort ud med modtagelse af engelsk TV i Danmark…
     
    Mvh.
     
    Morten Hesseldahl

    #61788
    Anonym
    Inaktiv

    admin sagde
    Ja håber jeg da også. SES havde en spot beam i Polen på et tidspunkt, der vist var godt afgrænset, mener ikke det var ka båndet, men kan huske forkert.
    Ja det er korrekt – en overgang blev en del polske kanaler udsendt FTA på et spot beam. Spot beamet var så afgrænset at man havde fuldt signal i Berlin med en 50 cm. skræm, i Hamburg skulle man op på ca. 100 cm og i Ruhrdistriktet over 140 cm…
     
    Så vidt jeg ved opgav man spot beamet igen fordi dele af Polen klagede over dårligt signal – men hvis SES har fået styr på problemerne fra dengang kan det faktisk godt se sort ud med modtagelse af engelsk TV i Danmark…
     
    Mvh.
     
    Morten Hesseldahl

    Hvis Morten har ret. vedr spot beamet så lyder det ikke godt

    #61790
    kram5610
    Deltager

    larsw sagde

     

    Hvis Morten har ret. vedr spot beamet så lyder det ikke godt

    Nej – så det håber jeg ikke jeg har. Men husk nu også på at man måtte opgive det polske spot beam, fordi det ikke fungerede tilfredsstillende. 

     

    Mvh.

     

    Morten Hesseldahl

    #61795

    Flere gode freesat-nyheder: Resten af Astra 2D transponderne (Dvs. BBC kanalerne) bliver lukket ned natten til fredag og bliver flyttet over til 1N, så nu er der – i hvert fald for en tid – mulighed for at fange alle Freesatkanalerne i DK på en parabol af normalstørrelse.

    Ikke den store nyhed for os vestjyder, men en gylden mulighed for østdanskere til at se en masse britisk TV 🙂

    Mvh. Claus

     

    Iøvrigt: Astra 2F – den næste nye satellit på 28øst og afløseren for 1N – er planlagt til at blive sendt op i 4. kvartal i år, så der er altså minimum et halvt år med britisk TV til alle, der måtte være interesseret. Blandt andet OL i 3D fra BBC HD eng

    #61796

    BBC flytter på fredag, så skulle alle være til at modtage uden stor parabol også på Lolland indtil videre i hvert fald.

    /bbc-kanalerne-flytter-til-astra-1n-bedre-modtagelse-i-danmark/

    #61798
    Anonym
    Inaktiv

    BBC flytter på fredag, så skulle alle være til at modtage uden stor parabol også på Lolland indtil videre i hvert fald.
    https://digitalt.tv/bbc-kanaler…..i-danmark/

    #61799
    Anonym
    Inaktiv

    Kanon!
    Så er det bare at komme i gang i weekenden og installere den gl. parabol. igen.
    Tak for din information.

    God BBC weekend når vi når så langt.
    mvh
    Lars

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button