Adam

Forum-svar oprettet

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 23 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • som svar til: Skal jeg købe en boks? #61658
    Adam
    Deltager

    Fandt specifikationerne for tv'erne. Den ene understøtter kun Mpeg-2 og den anden er analog.

    Men tak for svarene alligevel! 🙂

    som svar til: Skal jeg købe en boks? #61656
    Adam
    Deltager

    Tak for alle svarene! 🙂

     

    peterras; Det er en stueantenne, men det har virket før, da signalet stadig var mpeg2. Kunne ikke se DR HD, men kan ikke huske om den eksisterede den gang 🙂

     

    Lars; Bor i Jylland, så jeg tror ikke, at der er mulighed for det 🙂

    som svar til: Hvor kan jeg købe en 90 cm parabol? #61527
    Adam
    Deltager

    antenne.dk sagde

    Adam sagde

    admin sagde

    TV Radio Shoppen har Twin udgaven af Black Ultra til 199,95,- kan ikke lige se single udgaven hos dem. Den kan give lidt ekstra ja er min erfaring.

    okay, men ikke den store forskel?

    den største gevinst er skærmstørrelse samt en virkelig nøjagtig justering af både skærm og lnb, men dette kan du ikke gøre uden måleudstyr

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk

    Okay, så der ville grovt sagt ikke være nogen gevinst ved en inverto lnb?

    som svar til: Hvor kan jeg købe en 90 cm parabol? #61525
    Adam
    Deltager

    jetdirect sagde

    sidder parabolen med frit udsyn mod syd ,der må intet være imellem skål og himlen !

     

    sidder beslaget i 100% lod

     

    alternativ kune det jo også være skålen er for lille

    hvor i landet befinder du dig ,dette afgør også modtagelsen er perfekt for 28″øst

     

    tv-radio shoppen var nok lige det sidste sted og handle ,mage til useriøse og arrogante personer skal man lede længe efter når man kontakter dem

    Nej det gør den ikke, den står på en balkon.

     

    Nej, da beslaget er ‘Hjemmelavet’ står det desværre ikke 100% lod.

     

    Ja, skålen er lidt for lille den er 97*90cm og ifl. http://www.google.dk/imgres?q=…..#038;ty=85

    burde den være ca. 100cm

     

    Har du et alternativ til tv radio shoppen?

    som svar til: Hvor kan jeg købe en 90 cm parabol? #61524
    Adam
    Deltager

    admin sagde

    TV Radio Shoppen har Twin udgaven af Black Ultra til 199,95,- kan ikke lige se single udgaven hos dem. Den kan give lidt ekstra ja er min erfaring.

    okay, men ikke den store forskel?

    som svar til: Hvor kan jeg købe en 90 cm parabol? #61521
    Adam
    Deltager

    Tak for svarene.

    Jeg har indstillet parabolen til Astra 2D(Vantage lnb), men signalet er kun lige præcis stærkt, så kanalerne skratter lidt. Har læst at signalet kan forbedret ved brug af en Inverto Black Ultra LNB, kan det passe? og i så fald, hvor kan jeg finde sådan en?

    som svar til: Jeg har brug for DIN hjælp! installation, udstyr… m.m #59553
    Adam
    Deltager

    Når, det er sådan det hænger sammen! Så hvis det skal kunne betale sig så skal programmerne sendes på dansk, i stedet for engelsk, med danske undertekster?

    som svar til: Jeg har brug for DIN hjælp! installation, udstyr… m.m #59548
    Adam
    Deltager

    Hej, jeg skal ikke se andet end 13″ øst på nuværende tidspunkt, ville bare lige høre.

    Okay, hvordan kan det være at det skal være så svært at modtage danske kanaler gratis? Vi ku' da lære noget af tyskerne på dette punkt sf laugh Forum

    Bare en på 80-85cm.

    som svar til: Jeg har brug for DIN hjælp! installation, udstyr… m.m #59532
    Adam
    Deltager

    Okay tak

    som svar til: Jeg har brug for DIN hjælp! installation, udstyr… m.m #59528
    Adam
    Deltager

    Okay tak

    Kan man få danske free to air kanaler, + hvilken satellit?

    og hvis man vail tilføje en satellit som ikke er på listen over mulige satelliter, hvad gør man så?

    som svar til: Jeg har brug for DIN hjælp! installation, udstyr… m.m #59506
    Adam
    Deltager

    Tak for rådene,

    Hvordan er det man måler en parabols størrelse, er  det den længste side man måler, eller den korteste?

    Og er der nogen der har erfarringer med diskrete paraboler?

    som svar til: Jeg har brug for DIN hjælp! installation, udstyr… m.m #59501
    Adam
    Deltager

    Det viste sig at det var kablet der var problemer med, jeg havde påsat den der metal-ting der skal være på enden af kablet forkert, men det er ordnet nu, derudover var receiveren installeret til en forkert transponder(skulle jeg mene) som man ikke umiddelbart kunne ændre, men jeg fandt ud af det hele og parabolen er endelig blevet installeret, tusind tak for hjælpen alle sammen!Approve

    som svar til: Jeg har brug for DIN hjælp! installation, udstyr… m.m #59490
    Adam
    Deltager

    Okay, tak

    Nu har jeg prøvet at få det til at virke – der er noget der hedder styrke og kvalitet. jeg fik den op på ca. 60-70% i styrke men den forblev på 0% i kvalitet, er det min LNB – der er skyld i det? 

    som svar til: Jeg har brug for DIN hjælp! installation, udstyr… m.m #59488
    Adam
    Deltager

    jetdirect sagde

    midt i mellem så der er lidt luft på begge sider og F-stikket nedad

     

    husk fugt tyllen inden fstikket sættes på kablet

     

    vedr kabel anbefales sat2 kabel husk f stik skal passe til kablet i mm dvs 7.5mm

     

    harald nyborg kabel dur ikke det er for dårlig i skærmen ,der skal nok komme signal igennem men hvor længe er et ?


    Hvad mener du med at jeg skal fugte tyllen?

    mvh.

    Adam

    som svar til: Jeg har brug for DIN hjælp! installation, udstyr… m.m #59481
    Adam
    Deltager

    Hvordan justerer jeg min LNB, og skal LNB'en skubbes så tæt på parabolen som muligt eller så langt væk som muligt.

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 23 i alt)
Back to top button