Re:Tvungent kabeltv abonnement i andelsboligforening??

#61442
tvkartoffel
Deltager

Hej Igen.

 

Jeg har nu fået bestyrelsen til at rette henvendelse til ABF for at finde ud af om vores anlæg i det hele taget er lovligt og om det er lovligt at fortsætte med at tvinge beboerne til at deltage i betalingen. Min egen vurdering er at det ikke er lovligt, men nu er jeg jo heller ikke jurist så jeg kan let have taget fejl. Jeg har kontaktet retshjælpen i et forsøg på at få en lægmandsversion af loven, men selv juristen jeg talte med der kunne ikke vurdere om vores anlæg og den tvungne betalinge er lovlig. Hun anbefalede mig at kontakte rigspolitiet, da overtrædelse af loven kan straffes med bøde og derfor falder ind under deres myndighed. Det synes jeg nu alligevel var lidt dramatisk…

 

Som det står nu venter jeg svar fra bestyrelsen, men svaret er nok at et vi fortsætter som hidtil, da der ingen interesse er i at lave noget om. Jeg har så kontaktet LLO, men de kunne ikke sige andet end at “generalforsamlingen er den højeste myndighed”. Det synes jeg var en noget vag udmelding da jeg stadig ikke kunne få et klart svar på om det generalforsamlingen havde besluttet (for mange år siden) overhvovedet er lovligt mere.

Lovgivningen og fortolkningen deraf virker i den grad som en gråzone hvor ingen ved hvilke regler der i virkeligheden gælder og det er derfor totalt op ad bakke at få et klart svar, selv fra folk der må formodes at have hørt om prolemstillingen før.

 

MVH

Back to top button