Re:Tvungent kabeltv abonnement i andelsboligforening??

#61418
tvkartoffel
Deltager

Hej Lytro og Player.

 

Jeg har haft det oppe, for længe siden, på generalforsamlingen. Beskeden var på det tidspunkt at det var lovligt og der var i øvrigt ingen interesse for at ændre på noget. Nu har jeg flere gange set at nogen har haft held med at slippe mere eller mindre for tvungent at betale for de store pakker og det er derfor jeg tager det op endnu engang. Jeg er ellers helt enig i at man uden de store armbevægelser kunne presse yousee til en lavere pris.

Spørgsmålet gik nu mere på hvad loven siger. Hvis det lige frem er ulovligt kan jeg ikke se at andelsboligforeningen kan undslå sig længere. Efter hvad jeg har kunnet finde ud af falder et antennesystem som det vi har ind under det man kalder fællesantenner. Derfor går jeg ud fra at dette er gældende:

 

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=137079

 

Jeg får det ud af det at der skal være mulighed for at købe en pakke de kun indeholde must carry kanalerne og som ikke indeholder såkaldte high pay kanaler. Det er så her hovedpinen kommer fordi teksten er defineret ud fra enkeltkanaler (high pay) der ikke koster mere end 30kr pr stk. Jeg kan jo ikke vide hvad de enkelte kanaler koster eftersom de kommer i en stor pakke til 400.-. Sådan som det er skrevet kan man udmærket tvinge folk til at betale for en hel masse kanaler så længe ingen af dem hver i sær koster mere en 30,-. Det er ikke sikkert at loven fortolkes sådan, men jeg er ikke jurist så jeg må indrømme at jeg ikke ved det. Derfor mit spørgsmål.

 

MVH

Back to top button