Re:TV2 Hovedkanal betaling fra 2012

#60060
carst
Deltager

Prisen for de 300.000 er indtil videre ca. 15 kr. + 2 gange halvårlig kortafgift fra Boxer 389 kr*2 = 778 kr., hvilket giver en pris på små 800 kr. om året. Jeg er meget sikker på, at det er meget få, der vil gi 800 kr. for at se TV2.

Den uhørte meget høje kortafgift, er Boxers største problem.

 

Derudover er det realt flere modtager det drejer sig om, vi ved fra anden debat om indførelse af DVB-T2, at det er ca. 1,2 millioner eller mere, der modtager via DVB-T, bl.a. findes der jo også modtager i sommerhuse, campingvogne, måske er det ekstra TV i huset ikke forbundet via parabol eller kabel tv, ligesom USB modtager til pc’en på arbejdsværelset. Da maget af dette udstyr sikker kan modtage betalings TV, er der også en stor udgift forbundet med anskaffelse af nyt udstyr.

 

Ved den valgte løsning har TV2 dermed afskrevet sig for rigtig mange seer, og er dermed ikke længere Danmarks eneste rigtig landsdækken reklamestation, nu er man i kategori som TV3 og reklame indtægten styrtdykker derfor, så det der skulle være godt for TV2 er skidt og tro mig, prisen stiger hurtigt til 100 kr. og i løbet af få år til 500 kr., blot for at TV2 kan lave og sende det man gør i dag.

Resultatet er, at vi der stadig har TV2 skal betale dyrt for det samme som vi får i dag gratis, og der er en del der slet ikke kan se TV2.

Den valgte løsning er en skandale, der fortjener en tur foran på ekstrabladet.

Jeg kan godt forstå, at TV2 vil ha en lidt stabil indtægt, men træk den dog(de 10 kr.)over licensen.

 

Hvis dette virkelig bliver indført, er DR igen den eneste fire kanal der bliver udsendt over Danmark, hvad blev der af konkurrencen som vores politikere indførte med start af TV2 for mange år siden.

 

Jeg tror vores politiker er blevet meget dårlig vejledt, og ikke er klar over at de er i gang med at ødelægge TV2.

 

Gud hvor er vi et lille dumt land, hvor det hele altid skal være det meste besværlige, og vi altid skal betale alt for meget, i forhold til det man får andre steder. I andre lande som eks. bare Tyskland og England findes der over 20 – 30 frie kanaler på DVB-T. Jeg er godt klar over, at vi er et mindre sprogområde, men det er jo komisk, at vi før 1/11 2009 faktisk mange steder var bedre stille med hensyn til jordbaseret TV, da der jo faktisk i det meste af Danmark kunne fanges en ekstra reklame kanal(SBS TV, først TV Danmarks, senere SBS net og kanal4) plus TV2 og DR.

 

Den rigtige vej er ikke, at det kun er DR der kan modtages frit, men også TV2 plus flere skal kunne modtages frit.

Back to top button