Re:Sverige stopper DAB+ udbygningen, FM fortsætter efter 2024.

#66214
reslfj
Deltager

kram5610 sagde

Hej Lars

så du mener man skal indføre et system hvortil der ikke findes nogle modtagere? Jeg har ihvertfald aldrig set en DVB-T2 radiomodtager. 

De findes nu.   Der er flere chips, der er beregnet til DVB-T2Lite modtagelse.  Hvis du finder og læser Kenneth Wenzels foredrag om DVB-T2 forsøgene, så har han oplistet flere produkter, beregnet  til mobil modtagelse.   Jeg husker endda at  det firma der engang hed ‘Dibcom’  og lavede ‘diversity’ modtagere (to eller flere antenner)  nu har frigivet en DVB-T2/T2Lite modtager chip – meget egnet til biler.

  Jeg forudser derfor, at DVB-T2 radiomodtagere vil blive ret dyre (for lille et marked).

Nu er der bla tale om det indiske marked, så  det er et kæmpe marked selv om de fattigste ikke alle kan købe.

Hvem ønsker seriøst at modtage radio via 4G i sin bil? Det er ustabilt, koster ekstra penge og hvad med bilturen til Italien – hvem skal betale roaming?

Det er derfor  at de 7-10 FM kanaler giver alle os, der hader mange kanaler og altid hørere P! – til nød 24syv efter 18 – og måske lidt P4 for trafikradio  en god stabil radio.    4G internet vil nu nok give stabilitet langt de fleste steder, for de helt små radiokanaler – det er i det mindste det som mange er overbevist om.

Lars smile

Back to top button