Re:Sverige stopper DAB+ udbygningen, FM fortsætter efter 2024.

#66212
kram5610
Deltager

nomaden sagde
Jeg tror at man får svært ved at få signal nok og det har Svenskerne indset. Jeg tror at fm båndet køre mange år til man får internet så det bare er over alt da det er nemmer

Det er noget sludder – jeg rejser pt. meget i Norge i forbindelse med mit arbejde. Jeg får hver gang en udlejningsbil stillet tilrådighed – hvergang har jeg fået en bil med DAB+ modtager. 

Jeg har ikke en eneste gang oplevet udfald når jeg kører rundt – ikke engang i de lange tunneller (op til 7 km lange). Jeg har kørt strækningen Stavanger – Haugesund – Stord – Bergen (E39) adskillige gange samt diverse afstikkere på små veje i fjellene – som sagt ingen udfald. 

Jeg har boet på hoteller i Oslo, Haugesund, Bergen, Leirvik samt andre steder – altid har jeg haft perfekt signal – ja faktisk så godt at jeg aldrig har måtte trække antennen ud. 

Jeg er pt offshore på et installationsskib i Nordsøen. Jeg har en DAB+ radio med – som står i vinduet i min kabine. Da vi forhold Norge og sejlede vest – ragte DAB+ signalet længere ud end et brugbart FM Signal (da DAB+ signalet forvandt kunne jeg høre et svagt FM signal i mono – men det var ikke værd at høre på). (Jeg befinder mig pt midt imellem Norge og Shetlandsøerne – her er der hverken FM eller DAB+ signal). 

Hilsen

Morten Hesseldahl

Back to top button