Re:Sløjfe- eller hybrid topologi?

#66722
Jerzy
Deltager

Preben Pedersen sagde
Hvad sker der hvis Hus M ikke vil være medlem eller Hus F ikke vil give adgang til loftet, når man har fra meldt sig medlemskab af fællesskabet.

Der skal vel være mulighed for fejlsøgning på kablerne, der løber hen over lofterne, så det kan vel godt betegnes som et sløjfe anlæg. 

Det er en uigennemskuelig konstruktion – juridisk set – da husene er privatejede og kan skifte ejeren, når som helst.

Der står hverken i grundejerforeningens vedtægter, den salgsopstilling, som jeg har fået før hushandelen eller i slutsedelen.
Der stå, at “ejendommen er tilsluttet hybridnet” i begge dokumenter. I salgsopstillingen er der intet nævnt specifikt under Ydelser. Ingen oplysning om abonnementsvilkår og betalingsform.

Det viser sig først ved generalforsamlingen, 5 mdr. efter huskøbet, at der blev betalt for KTAS Kabel-TV et beløb, der dækker for en periode på 11 forudgående måneder. Det fremgår af grundejerforeningens regnskab.
Ingen individuel betaling for ydelsen.

Jeg kan forestille mig, at en køber, der er svagtseende, blind, døv eller en der hverken har TV, radio osv. bliver tvunget til at betale for nogle ydelser pågældende ikke bruger, så ja, så virker det som tvang og stavnsbinding.
Baseret på en aftale, der er 28 år gammel, hvor der ikke en gang er specificerede vilkår for indmelding, udmelding eller betaling.

Jeg er ikke jurist, men jeg synes, at det lugter. For at sige det pænt.

At kablerne “løber hen over lofterne” gør topologien til sløjfe. BTW, anlægget inkluderende føringsveje/kablerne er grundejerforeningens ejendom.
YS har kun et fællespunkt, der danner grænsefladen til vores anlæg, der hvor deres kabel kommer ind i hus M til modul benævnt DKT 25117 U, hvis funktion ikke lykkedes mig at finde.

Er der nogen, som har kendskab til disse moduler? 

    

Back to top button