Re:Optage digitalt tv til afspilling flere steder

#63785
Anonym
Inaktiv

Jeg har masser af film jeg har optaget fra både TV1000 (nu Viasat Film) og C More hos Yousee.

Skal bare lige slå fast at Yousee desværre ikke længere har Viasat Film.

jeg har en billig DVB-C boks med kortlæser fra Tyskland, kostede mig rundt regnet 750 kr, der kan optage på en 500GB Iomega Prestige USB harddisk der er i FAT32, grundet at DVB-C boksen benytter FAT32 som system.

Den USB harddisk tager jeg så med ind til min computer, overfører optagelserne til dens harddisk og dernæst joiner filerne med et program der hedder HxD Hex Editor der egentlig er et system værktøj, men kan joine video filer der er i VBR uden problemer.

De joinede filer bliver så rettet til med VideoReDo TV Suite 4, der er et program specielt beregnet til at arbejde med video, der er optaget med en PVR, programmet kan desuden rette evt. fejl der kan have været i signalet, for desværre er Yousee ikke fejlfri på det felt. Den video fil den laver, er så helt fri for fejl. Output jeg vælger er altid .ts, for at beholde den originale kvalitet at man modtog signalet med.

Disse .ts filer har jeg en 3TB harddisk at jeg smider dem over på, hvor der er flere mapper så som “HD Film”, SD Film” og “TV-Serier” og den harddisk er så tilkoblet til min WD TV Live Hub, der er tilkoblet til min AV Receiver via HDMI og derfra til mit TV.

Den 3TB harddisk indeholder pt. lidt over 80 film i HD, omkring 25 film i SD og 8 tv-serier i henholdsvis SD og HD. Harddisken er kun omkring 60% fyldt, så der er stadig plads til masser af optagelser :-)

Det lyder indviklet, men det er det egentlig ikke når man først får styr på det, så går det hele som en leg.

Forhandleren har ikke længere min boks, men i stedet har de fået den her, der er en en slags opgradering af min, da den er udstyret med en DVB-C/C2 tuner.

http://www.hm-sat-shop.de/hdd-receiver-hdtv-heed/medielink-black-panther-kabel-receiver-1xci-1xcx-hdtv-lan-usb.html

Back to top button