Re:Nyt TV >< optager m.m.

#66706
mich
Deltager

kj12 sagde
Hej med jer vidende mennesker.

Jeg forsøger at hjælpe mine forældre som er 78 år med at finde den bedste løsning vedr. tv og optager.

De har nu et Samsung UE46d 5005, som er sådan list ”smart” i det, men det bruges ikke pt. De får tv leveret fra Yousee (inkl. bredbånd og telefon). Og da min far med glæde ser sport – så har de den store pakke. Dog kunne det være rart, om der kunne spares på udgifterne.

De vil gerne kunne optage og har tidligere med stor glæde benyttet deres harddiskoptager. Det er slut nu. Derfor skal vi have fundet en løsning, som er nem at have med at gøre.

De er i tvivl om, hvorvidt de skal ud i en nyt TV eller om en optager vil kunne fungere fint nok med det nuværende tv. Og i så fald, hvilken optager, som kunne anbefales.

Jeg kan se, at Yousee har et PLUS-abo. Hvor man dels kan blande kanaler selv – dels kan ”leje” en boks, som kan forskellige ting. Yousee.dk er uhyggelig svær at reelt få brugbar information ud af. Jeg kan ikke se, om det er muligt at optage og føre optagelsen over på en dvd, for at kunne afspille på en afspiller på et andet TV.

Mine forældre efterspørger den funktion at der kan optages og at denne optagelse kan tages med i sommerhus, for at blive afspillet på en afspiller og andet TV.

Med et ny TV vil de kunne USB-optage, men så vidt jeg kan se, så kan optagelsen kan kun afspilles på samme TV. Er dette korrekt forstået?

Jeg er grundlæggende i tvivl om, hvor vidt kan optage på en USB-optager (pind), når signalerne kommer Yousee via antennestik i væg (er det kabeltv?) – kan nogen svare på dette? Eller kræves det, at forbindelse skal komme enten trådløst eller via kabel fra router?

Med en uafhængig optagermaskine, så kan udfordringen være, at der skal være flere tunere (evt. flere kort) i TV’et eller har jeg misforstået noget?

Samtidig kan optageren ikke i alle tilfælde overføres til DVD og afspilles på andre TV.

 

Mange spørgsmål – det er lidt en jungle at hitte rede i.

 

Mange tak på forhånd for svar og input.

En chromecast til 320,- og gratis YouseePlay hvor de fleste udsendelser og serier kan ses i op til 7 dage eller mere for enkelte kan være en god løsning. Chromecasten kan tages med i sommerhuset. Dog skaal der betales 5,- pr mdr. hvis TV2 skal ses udenfor Yousee bredbånd.

 

En Blueray/HDD kan være en god løsning, er dog totalt udsolgt. http://www.pricerunner.dk/pl/4-3007640/DVD-og-Blu-Ray-afspillere/Samsung-BD-H8500N-500GB-Sammenlign-Priser

Back to top button