Re:ny sat boks

#65451

Ny sat-receiver. Hjælp!

Jeg har i årevis været kunde hos Canal Digital, der løbende omlægger deres kanaler fra SD til HD. Det kan min gamle, hæderkronede Force-box ikke klare. Jeg har forsøgt at finde vej gennem junglen for at finde en HD-box med tilsvarende redigeringsmuligheder:

1: Man skal kunne spærre for søgning på de enkelte transpondere på de enkelte satellitter, så man undgår alt det slam, som flyder rundt i æteren.

2: Man skal kunne flytte rundt på de enkelte kanaler, så de i listen kan samles i fornuftige grupper, uafhængigt af, hvilken satellit de modtages fra. Selv har jeg sorteret efter lande, altså tyske for sig, kinesiske for sig, spanske for sig o.s.v.

3: Man skal kunne slette kanalerne enkeltvist: Især på Hotbird skifter kanalerne hyppigt plads, og der opstår huller i form af “døde” kanaler. Ligeledes skal man kunne omdøbe kanalerne, når de -igen især på Hotbird- har skiftet plads på satellitten.

4: Man skal kunne scanne efter kun “nye” kanaler, så man undgår at skulle i gang med det tidsrøvende arbejde med at sortere og arrangere kanaler efter en fuld scanning. Sidste gang jeg foretog en fuld scanning på 4 paraboler med alle transpondere åbne, nedtog jeg godt 2200 kanaler.   

Og endelig: Boxen skal selvfølgelig kunne håndtere disecq-styring af 4 satellitter, og den skal kunne læse parabolkortet fra Canal Digital. Er der nogen, der kan bringe mig på sporet af den helt rigtige ?

Back to top button