Re:kabeltv til smartTV – er individuelle løsninger mulige

#65344
mich
Deltager

novice sagde
mich sagde

1. individuel tilslutning, så går det er kabel fra kælderen eller loftet til hver eneste lejlighed. Her kan hver enkelt selv beslutte, hvilken pakke, man vil have, og hvilke ekstra kanaler, man evt. vil købe

2. Sløjfeanlæg, hvor der går et kabel til den første lejlighed, og fra denne´s stikdåse videre til den næste o.s.v.. Her skal man have den samme pakke alle sammen, som flertallet har besluttet på en generalforsamling. Alle kan normalt tilkøbe ekstra kanaler. (Der kan være undtagelse, hvor en forening ikke har alle kanalerne fra de normale pakker i udbuddet, så kan man heller ikke købe kanalen som ekstrakanal)…..



det med individuel kontra sløjfe, det gælder vel hvad enten man bruger kobber eller lysleder kabler gætter jeg?

i tilfælde af individuelle løsninger kunne man vel også kører på langs!!! via altanerne —på den ene eller begge sider af bebyggelsen

—kun den ene side er overdækket    

–men hvad det så vil koste!!  -så er det måske lige før det er billigere at alle!!! får tv gennem telefonstikket!!??

 

 

Sløjfe tror jeg kun man har i ældre anlæg, kan ikke forestille mig med fiber

Nu er det normalt, at man får det fra loftet eller i kælderen, og jeg tænkte på ejendomme, men du har ret

Det er dyrt, vi fik tilbud for nye coax/Yousee, ca 3500,- pr lejlighed med ca 150 lejligheder og ca det dobbelte med netværk (data+coax kabler)

Igennem tlf stikket er et stort tilbageskridt, når vi taler teknik/billed kvalitet, og det er jo egentligt en nedlæggelse af antenneforeningen

Back to top button