Re:Husker politikerne mon DR2 HD og DR K HD i det nye medieforlig 2014 ?

#64738
martin
Deltager

evilguy sagde

Ja, hvis der blot stod “MUX 1 overgår til MPEG4 i 2012”, så var sagen klar. Jeg er ikke enig i din udlægning af teksten omkring MUX1, hvilket ret så mange i branchen heller ikke har fanget. Omkring MUX 2 er teksten meget klar, at der skal benyttes MPEG4, hvilket alle i branchen også var klar over allerede i 2007.

Sagen er blot, at der er mange sælgere at radio/Tv produkter, som ikke er medlem af en brancheorganisation, og for at kunne holde øje med området, så bliver disse spillere nød til at holde øje med medierne eller KUMs hjemmeside vedr. beslutninger som vedrører dem.

Når KUM udsender en tvetydig pressemeddelelse, som ikke ordret siger, at der er truffet beslutning om MPEG4 overgang i 2012, så er det altså svært at finde hoved og hale i det hele.

Så det du siger er, at hvis skiftet først var sket senere, så skulle de ikke have informeret om MPEG-4? Som du selv skriver, var det forventet i 2012. Der er ingen tvivl om, at det ville ske – det var blot ikke besluttet, om det var 2012 eller 2013 – eller måske senere. Tidspunktet er helt og aldeles ligegyldigt efter min mening.

evilguy sagde

Mange i detailbranchen fortalte faktisk også kunderne om MPEG4, når de solgte MPEG2 udstyr, men de glemte at sikre sig selv i hoved og røv ved at påføre advarslen på kundernes faktura, og bede kunden underskrive fakturaen, så de kunne bevise, at de var informeret om MPEG2 problematikken.

Selvfølgelig er det ikke nødvendigt at skrive det på en faktura. Men de forhandlere der åbent skrev det på specifikationerne, havde ingen problemer. Men dem der fortsat reklamerede med se DR1 og DR2 digitalt – og solgte et MPEG-2 fjernsyn, ja, de dummede sig. Man skal altid sørge for at informationerne er skriftligt i butikken, specielt når et produkt har en begrænset levetid. Jeg husker at der var forhandlere der åbent skrev, at tv’et ikke ville kunne modtage DR i fremtiden, når de skifter sendestandard.

Back to top button