Re:hjælp til indkøb af tv-antenne m. tilbehør i Ejby/Kirke Hyllinge

#61388
reslfj
Deltager

ESCdenmark sagde

Halløj

 

Jeg har brug for Jeres ekspertise ….. Huset er beliggende i et signalmæssigt dødt område, hvor der ikke kan modtages noget som helst …. 

Kan I komme med nogle gode råd til hvilke dele jeg skal ud og kigge efter?

Det lyder, som om du har brug for en prof antennemand – gerne lidt lokalkendt – og med passende måleudstyr. 

Du har ret i,  at indendørs er det nok ikke godt, men en god almindelig tagantenne rettet mod Hove, en masteforstærker uden for stor forstærkning (måske inde på loftet), en 4 splitter,  godt dobbeltskærmet coaxkabel ( må ikke trykke eller bøjes skarpt) og 4 vægudtag. 

Hvis du vælger en antennemontør, bør du overveje om du evt vil have  et DAB/VHF bånd III signal med.

Du kan se hvad DR mener/gætter om modtageforholdene.  Jeg bruge Elverdamsvej 308 – xybenzin, som test adresse, men du kan jo bruge din egen. 

Det er rent vrøvl, at DR angiver både Hove og Gladsaxe, fordi disse sender nøjagtigt samme signaler og pejles i samme retning.   Men DR mener klart at Jyderup masten ikke let kan modtages (den sender TV2 Øst og ikke Lorry som Hove).

 

Det er altid klogt at tale med naboer ol., – ja bare se på de omliggende huses antenner.

 

Lars   smile 

 

http://www.dr.dk/OmDR/Modtagelse/20091020090909.htm

Back to top button