Re:Hjælp søges omkring nyindkøb af harddiskoptager…

#65869
Anonym
Inaktiv

mich sagde
PDC eksisterer ikke længere, det var video båndoptagere

Nogle HDD´ere kan stilles til at optaget ekstra 5 – 15 min, ellers må man indstille det selv ved hver enkelt programmering, det gør jeg selv :-)

Mange analoge HDD/DVD optagere havde også PDC. Eks. har min gamle Panasonic DMR-EH50’er både det Danske PDC og det Tyske VPS. Fik jeg pludselig efter en firmware opdatering jeg foretog dengang.

Men det PDC kunne man dengang heller ikke stole på over hovedet, for hverken DR eller TV2 havde styr på det. Så det resulterede i ting som for sent startet optagelse og for tidligt ophørt optagelse, så det droppe jeg og brugte gammeldags manuel optagelses metode, med bare at have den til at starte 5 minutter tidligere og 15 minutter senere.

Den samme metode benytter jeg mig stort set også i dag med min Dreambox, når jeg programmerer den ud efter EPG dataen. Der ændrer jeg bare start tiden til at være 5 minutter tidligere og stop tiden tiden til at være 15 minutter senere. Den slags er man nød til når bla. TV2 aldrig har kunne finde ud af at overholde de sende tidspunkter de angiver.

Back to top button