Re:DVD/BluRay “døende”?

#65040
collector
Deltager

Jeg ved snart ikke hvad et DVD medie er mere, ser dem måske i brugsen nu og da men køb? Det er vist mange år siden sidste DVD blev købt.

At den digitale verden er ved at overtage, og at de generationer som føler en vis værdi ved at have det fysiske medie stående derhjemme på hylden i 7 forskellige varianter, helt tilbage til Betamax versionen er jo nok at være samlere, istedet for at ville se den samme film 7 gange på forskellige medier bare fordi den udkommer igen og igen.

Jeg køber stadig Blu-Ray medier, kvaliteten er jo stadig højere her. Netflix syntes jeg dog godt kan følge fint med uden at jeg mister meget på ældre serier som jeg ikke ønsker at købe i 17 forskellige indpakninger og medier der udkommer hver gang et nyt kommer. Så den digitale version af Stargate lever jeg fint med på netflix istedet for at købe den igen og igen og eje det fysiske medie som også tager alt for lang tid at finde frem og sætte på.

DVD afspilleren erstattes vel nok af de mere udbredte smartTV afspillere med apps og funktioner som hører til SmartTV  generationen. Så de almindelige 150kr’s maskiner til DVD udskiftes roligt nu af billige Smart afspillere som også klarer digital streaming, som en helt naturlig del af udviklingen.

Hvorfor bruge plads og tid på at finde mediet frem, når de mere gængse afspilninger nu ligger i digitale former, for en mindre pris end et par film til leje fra butikken. Så foretrækker jeg at bruge hylden på noget andet idag end 500 Blu-Ray. Min samling er på 20-30 Blu-Ray medier, resten er nu solgt. DVD skiverne står gemt godt væk, og jeg fornyer dem ikke som Blu-Ray det er simpelthen for kedeligt.

Back to top button