Re:Canal Digital : kan se nogen kanaler men ikke andre ?

#61703
grimpus
Deltager

grimpus sagde

antenne.dk sagde

grimpus sagde

Jeg har sat en ny parabol op , men har et sjovt problem ..

Jeg har 100% styrke og kvalitet – og kan se –  på en hel del kanaler (DR/Kanal5/DR2/Eurosport mfl) , men 0&% – og ingen billede – på andre som.feks 6'eren/Canal9 mfl.

Har kørt frem og tilbage på himlen ;=) , men synes kun jeg finder det ene sted med 100% på den rette satellit.

Parabol/LNB er nyt og universel

Nogen der har en ide til hvor jeg skal lede ? Bor i København og satmodtager er CD's HD box.

 

Tak for alle forslag – leder efter nålen ..

Du skal ikke lede i øst og vest, nå spøg til side, hvis Du har fundet nogle kanaler er Du det rette sted, det med de 100% hvor får Du det fra, fordi så højt får Du det ikke op på den indbyggede måler i CD boksen, men prøv at finde en kanal igen og så må Du finjustere ud fra den, ved at kigge på Dit tv, hvis det er muligt, og husk at Dit lnb skal drejes en lille smule til højre hvis Du står foran parabolen

Mvh Per

http://www.antenne.dk

 

Tak for dit svar  thumbs-up – var lige væk så jeg læser det først nu . Vil rykke lidt igen imorgen . Hvad mener du med at lnb skla drejes lidt til højre ? Er det selve lnb hovedet i holderen du mener der (regner jeg med ) . Er det den runde del i toppen eller den firkantede del i bunden (hvor kabel sidder i) der skal mod højre ?     Hvad gør det – ændrer det fixpunktet så meget at mange kanaler er med eller ikke med pga det ? confused

 

-UPDATE— Har prøvet at dreje LNB uden held . Mht signalstyrke og niveau så er de 100% på begge . De kanaler jeg ikke kan se kan jeg se der skrives “kan ikke finde starttransponder” og o% i signal og niveau styrke .. Har flyttet rundt på patabolen uden held . LNB hedder “10,7 – 12,75” – købt som universel ..  Øv snart træt af at kun se ½ delen af programmerne shy ..

Undrer mig også lidt over dette : Har parabol på taget og den virkede fint indtil for et par uger siden , så kan den kun vise ½ af kanalerne – sætter derfor den nye parabol op nede ved jorden og samme problem (ny parabol og LNB , samme modtager)

 

PROBLEM LØST !!

Troen på egen ufejlbarlighed ;=) gjorde at jeg gik over og købte nyt LNB hovede ..og wupti nu viker det , så det nye lnb hovede var istykker ..desværre købt for ½ år siden så nok ikke noget at gøre med bytning ..Men skidt dagens fodbold på 6eren er reddet.  Tak for hjælpen Per !

Back to top button