Re:Antenneforening med egen TV-hovedstation

#60145

Tak for svar

>>Jay

Det var faktisk den oprindelige plan, som er vokset lidt pga. modstand mod behovet for et kort til betalingskanalerne. Selv med en TV-hovedstation, så hælder jeg stadig mest til DVB-T. Men Boxer er da ikke helt til hjørnespark endnu, men skal i så fald suppleres med en
Viasatpakke.

Gratis TV er vist slet ikke gratis. Har skrevet til Copydan uden svar. Har også skrevet til kulturministeriet uden svar. For jeg kan læse, at der kommer en “afgift” på til Copydan, fordi at der deles antenne. Samme kanaler havde været gratis med en stueantenne. Enten må det være en fejl, ellers skal en eller anden forklare fornuften i galskaben at samme produkt har to priser afhængigt af fremføringmodel. Det giver jo ingen mening.

 

>>Preben Pedersen

Jeg har fået feedback fra 40 brugere. Ikke meget, men nok til at lave udkast til pakker. Folk vil i gennemsnit have 17 kanaler fordelt på ca. 35 kanaler. Når det bliver mere konkret, så kommer der et mere detaljeret spørgeskema på bordet.

Du kan tro, at jeg har Googlet. Bl.a. sådan fandt jeg dette forum 🙂 Men tak for links til Triax og A2B. Det må være et godt sted at læse og spørge ind til nutidens teknik.

Hvad mener du med den her:
“Tænk også på hvordan man fra 2012 kan leverer tv-kanaler i DVB-T/Mpeg2 og det samme kan gøres på DVB-C/Mpeg2 på samme tid og i samme anlæg”.
Kan du udbyde eller sende et link til lidt forklaring? Troede at DVB-T/Mpeg2 var den “gamle” standard, at DVB-T/Mpeg-4 var nutidens standard og at DVB-T2 ville blive den kommende standard. Og sikkert noget tilsvarende for DVB-C.

 

Tusind tak for god feedback fra jer begge.

 

Hilsen Anders

Back to top button