Re:Antenne i loftrum?

#57916
Anonym
Gæst

Troels Østergaard Jørgensen sagde:

Tak for svaret.

Jeg er enig i at en tagantenne altid vil være bedst. Problemet er her at antennen sidder på en hul stang som går gennem tagfladen, og står på et beslag på gulvet i loftrummet. Der løber så vand og/eller kondens inde i røret og ud på gulvet gennem beslaget, med resulterende vandskade i etageadskillelsen til stuen nedenunder, sjaskvåd isolering og råd i træværket.

Så antennen skal monteres på en anden måde, og når jeg så alligevel skal have det hele skilt ad, ville jeg hellere have lukket hullet i tagfladen en gang for alle. Jeg ved den forrige ejer havde en masse problemer med utæthed ved antennen, og de har så forseglet det med bygge-skum. Men jeg ikke meget fidus til tætninger lavet med skum…

Som man kan se på det vedhæftede billede er det en 3-delt antenne-installation. Skal jeg ikke kun bruge en del af det til at modtage digital tv? Radio (DAB) tager jeg via stueantenne… 


 hvis billedet er af din antenne så tro da pokker du har problemer med vand ,der skal monteres en speciel bly inddækning der har en krave der går rundt om røret ,inddækningen går ind under den overliggende tagsten og presses fast om de omkring liggende .

 

og i toppen af røret sættes der en plast prop der gør vand ikke løber ind i røret

 

http://eldanmark.dk/popup_image.php?pID=2316&language=da

 

 

 

 

Back to top button