OPTICUM HD TS 9600 prima | Forum
Emne RSS
12:42
13. juli 2011
OfflineI anmeldelsen står:
"DRHD via DVB-T er altid en udfordring på grund af dens lydsystem og desværre så kan boksen ikke sende DRHD ud i Dolby 5.1. Faktisk så skal du have AC3 lyd slået helt fra i menuen på både DRHD, og andre kanaler der sender med AAC lyd såsom Boxers kanaler, ellers får du slet ingen lyd via HDMI udgangen. Det er lidt et minus, og noget Opticum skulle kigge på om hvad der kan gøres ved."
- Jeg har købt en OPTICUM HD TS 9600 prima til mit sommerhus, og den fungerer pånær, at jeg netop ikke kan få lyd på DRHD og de andre tilsvarende kanaler. Kassen er tilsluttet mit (lidt ældre) tv via et scartkabel. Jeg kan ikke gennemskue, hvad jeg skal gøre for at få lyd, hvis det overhovedet er muligt?
Jeg synes heller ikke, at softwareopdateringen fungerer. Kassen registrerer opdateringsfilen på mit USB-stick, men opdateringen går ikke i gang.
Benny
Mit testeksemplar blev leveret med special software med AAC aktiveret. Så hvis du får den opdateret, så vil jeg tro det virker derefter.
Jeg har ikke afprøvet at opdatere den, så der kan jeg desværre ikke hjælpe dig.
Mon ikke http://lavprisparabol.dk/ kan hjælpe dig med det?
12:02
20. februar 2012
OfflineHej,har netop købt denne Reciever med Software 4.39.Jeg kann heller ikke få lyd på mine danske kanaler som jeg modtager med almindelig antenne!Billedet er kniv skarpt,men ingen lyd.Har prøvet at slå AC3 fra unden held.Har prøvet med HDMI og med Scart kabel, ingen held.Problemet er kun de danske kanaler.MVH
Fleste brugere online samtidig154
Online nu
18 Gæst(er)
Nuværende på denne side
1 Gæst(er)
Top brugere
antenne.dk: 377
Turbo: 328
reslfj: 296
jetdirect: 285
Preben Pedersen: 209
kram5610: 188
Medlemsstatistik
Gæste bidragsydere: 2
Medlemmer: 1520
Moderatorer: 0
Administratorer: 1
Forumstatistik
Grupper:3
Fora:16
Emner:1021
Nyeste medlemmer:bodyb, Susanne Jørgensen, Laurits Hansen, Tommy Hansen, emvrogo, Marc Frank
Moderatorere:
Administratorer:admin (1255)

Log ind
Opret profil
Hjem