Hjem Forum IPTV-TV bredbånd / fiber YouSee WebTV Ude

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

Dette emne indeholder 1 svar, har 0 stemmer og blev senest opdateret af  Preben Pedersen 1 år, 10 måneder siden.

YouSee WebTV Ude

Login Registrer
Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #57100

    svbg1979
    Participant

    Da YouSee omlage deres “Play-univers” her i slutningen af august fjernede de bl.a. kravet til, at man skal have en YouSee-internetforbindelse for at streame sine tv-kanaler fra sin YouSee-tv-pakke på f.eks. en tablet eller smartphone.

    I den forbindelse blev kravet om, at ens enhed skulle logges ind på YouSee’s internetforbindelse mindst én gang om måneden også fjernet. Det giver så heller ingen mening, når man ikke længere behøver internetforbindelse for YouSee, så kan de jo ikke kræve dette mere.

    Men nu tænker jeg jo så bare på, om YouSee så ikke logger en masse informationer når man benytter YouSee WebTV på en ikke YouSee internetforbindelse.

    F.eks. på deres Android-app… kunne det tænkes, at der bliver logget hvornår YouSee Tv & Film-app startes op, hvilke tv-kanaler der bliver set og hvor lang tid, og ikke mindst hvilken IP-adresse der bliver benyttet.

    Min mor har YouSee som tv- og internetudbyder og jeg har prøvet at benytte YouSee Tv & Film-app’en hjemme hos os selv, altså ikke på hendes forbindelse. Det virker godt og især med Chromecast. Men jeg kunne jo godt blive lidt nervøs for, at YouSee har installeret noget overvågningsudstyr hos dem, der “alarmere” hvis den samme fastnetforbindelse (som ikke tilhører YouSee) tit benytter deres tjenester. Det kunne måske være hvis den samme IP-adresse f.eks. 10 eller 15 aftener i træk benytter deres YouSee Tv & Film-app. Så får en medarbejder en “alarm”, hvor de så undersøger loggen nærmere om hvad der forgår på min mors konto.

    Er der nogle der ved, om dette er noget man skal være nervøs for? Altså om det er sådan det foregår i virkeligheden hos YouSee?

    #66402

    Preben Pedersen
    Participant

    svbg1979 sagde
    Da YouSee omlage deres “Play-univers” her i slutningen af august fjernede de bl.a. kravet til, at man skal have en YouSee-internetforbindelse for at streame sine tv-kanaler fra sin YouSee-tv-pakke på f.eks. en tablet eller smartphone.
    I den forbindelse blev kravet om, at ens enhed skulle logges ind på YouSee’s internetforbindelse mindst én gang om måneden også fjernet. Det giver så heller ingen mening, når man ikke længere behøver internetforbindelse for YouSee, så kan de jo ikke kræve dette mere.
    Men nu tænker jeg jo så bare på, om YouSee så ikke logger en masse informationer når man benytter YouSee WebTV på en ikke YouSee internetforbindelse.
    F.eks. på deres Android-app… kunne det tænkes, at der bliver logget hvornår YouSee Tv & Film-app startes op, hvilke tv-kanaler der bliver set og hvor lang tid, og ikke mindst hvilken IP-adresse der bliver benyttet.
    Min mor har YouSee som tv- og internetudbyder og jeg har prøvet at benytte YouSee Tv & Film-app’en hjemme hos os selv, altså ikke på hendes forbindelse. Det virker godt og især med Chromecast. Men jeg kunne jo godt blive lidt nervøs for, at YouSee har installeret noget overvågningsudstyr hos dem, der “alarmere” hvis den samme fastnetforbindelse (som ikke tilhører YouSee) tit benytter deres tjenester. Det kunne måske være hvis den samme IP-adresse f.eks. 10 eller 15 aftener i træk benytter deres YouSee Tv & Film-app. Så får en medarbejder en “alarm”, hvor de så undersøger loggen nærmere om hvad der forgår på min mors konto.
    Er der nogle der ved, om dette er noget man skal være nervøs for? Altså om det er sådan det foregår i virkeligheden hos YouSee?

    En eller anden form for logning foregår der nok, da det jo skal kunne dokumenteres overfor deres leverandører af Tv og Film rettigheder, men hvorledes de vil kunne se forskel på om din husstand har besøg af en Yousee kunde flere gange om ugen/måned – det må jo fremtiden vise, så frem der konstanters et misbrug, af et lovligt abonnement – vil nok se lidt underligt ud, så frem et abonnement benyttes samtidigt fra 2 forskellige WAN/Internet IP-adresser på sammen tidspunkt og med hver sin TV/Film kørende, kan det være der skal flere end 2 før det udløser en alarm og noteres i databasen over forbruget fra abonnement.

    Spændende er da også det ikke kræves, at et sådan abonnement ikke engang imellem skal være logget på via en Internet forbindelse fra enten TDC eller Yousee netværk, men kan nok skyldes, at de er på vej med et direkte salg til andre kunder via en almindelig bredbåndforbindelse eller der nu sammenarbejdes med antenneforeninger, som selv leverer Internet forbindelsen.

    I forhold til et mobil abonnement, som er en til en løsning, med tilknyttede TV/film løsning på abonnement.

    Det lyder som en spændende udvikling af nye muligheder, for tv/film forbrugerne – man må dog håbe, det ikke går ud over dem, som køber deres tv pakker, skal betales ekstra for, at der kan leveres disse nye ekstra tiltag.

Login Registrer
Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.