Yousee problem!

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56128
    hfndk1
    Deltager

    Hej

     

    Jeg er med i Sæby Antenneforening (Yousee).

     

    Sæby Antenneforening / Dansk kabel TV har sat en forstærker op i mit hjem, da mit signal i starten var for svagt.

     

    Senere har jeg købt fladskærm (Samsung), hylster til kort og Yousee kort (4 favoritkanaler). I forsommeren har jeg købt tilbuddet fra Canal Plus for at se Indycar og det har skabt problemerne:

     

    En kanal (Canal Plus sport Extra) har været sort i forbindelse med race i juni. jeg kontaktede Yousee og de sendte en opdatering med det resultat at alle betalingskanalerne (Canal Plus og de 4 favoritkanaler) forsvandt.

     

    Da jeg næste dag fik fat i Yousee igen foreslog Yousee at de skulle sende et nyt kort til mig – Efter et døgn samme resultat- INGEN kanaler.

     

    Næste dag var jeg i kontakt med Yousee igen – De testede og kunne se kort, TV osv. med betalingskanalerne virkede bare ikke!

     

    Jeg foreslog om en Yousee boks var løsningen (Vil bare have RACE) og Yousee mente at det ville løse problemet, så jeg har bestilt/fået Yousee boks – Resultat alle kanaler virker, dog holder Extra sportkanal op med at virke søndag aften??

     

    Efter jeg har testet signaler ved hjælp af boks er alt i orden, dog får jeg beskeden at signalet er lidt for kraftigt, men det burde ikke give problem.

     

    Kan jeg justere signalet ned på min antenneforstærker (Hedder Comega V3 Multichannel ampflilier)?

     

    Eller skal boksen evt. afmont. og kan jeg så stadig sende signal til resten af husets TV apparater?

     

    Kan det passe at man ikke kan dele signalet op til PC og 1, senere 2 ekstra TV når man har en Yousee boks?

     

    På de digitale kanaler (Canalplus sport 1 og 2) fryser billedet i 2-3 sekunder ind imellem, er det bare digital TV der er sådan?

     

    Hvis jeg nogensinde for det til at virke: Det Cinema (leje film), kan en trådløs webforbindelse godt trække film?

     

    Håber der er en/nogle der har nogle svar, da jeg nu har måtte sige farvel til nogle af sommerens mest spændende Indycar race, som netop er grunden til indkøb af Canal plus.

     

    På forhånd tak

     

    HF

    #60778
    Anonym
    Gæst

    Hvis der er en justerknap på forstærkeren, så prøv at dæmpe den, eller hvis forstærkeren kan afmonteres, så prøv at køre uden. Det KAN jo være, at antenneforeningen har skruet op for sendestyrken. At dele et tv-signal bliver vel vanskeligt, hvis det i forvejen er svagt?

    #60779

    Står der noget om signalet er kodet på skærmen, når det ikke virker?

    Du burde kunne få en tekniker ud og måle at signalet er ok, der hvor signalet kommer ind i dit hjem. Så du kan få kredset dig frem til hvor problemet ligger.

    Nå ved jeg ikke hvordan YouSee sender C+ Sport Ekstra. Den er jo udgået som selvstændig kanal i Danmark og sendes nu kun i de ledige timer Canal+ Family. /slut-med-canal-sport-extra-fra-16/

    Men de kan selvfølgelig have beholdt den som virtuel selvstændig kanal på deres kanalliste.

    #60782
    hfndk1
    Deltager

    Da jeg brugte CA modul stod er kodet signal – Efter jeg har fået Yousee boks er der bare sort skærm.

     

    Dog står der nogen gange at kanalen ikke sender endnu, det er dog aldrig aktuelt når der har været race!

     

    Det er da lidt mystisk at Yousee support ikke ved hvis kanalen evt. er væk.

     

    Jeg kan ikke umiddelbart fjerne forstærker – der er af mærket Comega V3 Multichannel. Kan den i det hele taget justeres på?

     

    Når signalet hakker – Sad og prøvede at se tennis igår aftes på canal plus sport 2 med det resultat at ca. hvert 5 sekund frøs billedet i 5-30 sekunder! – Kan det være fordi signal er for stærkt?

     

    HF

    #60783

    Det lyder til at de så sender C+ Sport Extra i de timer den sender her i DK. Så det er godt nok.

    Jeg kender ikke lige forstærkeren. Signaludfald skyldes typisk dårligt signal, forstyrrelse udefra der kommer ind på dit signal pga dårligt afskærmet kabel eller stik. Men er forstærkeren en der kan justere for visse frekvensområder, så kan det da også være, det er der problemet ligger. Hvis ikke der synes at være nogle skruer, der indikerer, at man kan justere på den, så kan man nok ikke.

    Men du må kunne få en tekniker ud og kigge på det. Bruger du ordentlige kabler og hf-tætte stik til og fra forstærkeren? Se evt. http://www.saebyantenneforening.dk/uploadcontent/Kvalitet-til-medlemmer.pdf

    #60785
    hfndk1
    Deltager

    Det er formanden for Antenneforeningen der leverede stik til diverse antenne kabler – nu bruger jeg det yousee sendte med boksen.

     

    jeg fik forstærker på fordi Sæby Antenneforening lavede en midlertidig opkobling i forbindelse med jeg blev medlem/koblet nye hus på foreningens net. Antenneforreningen gjorde det for at jeg hurtigt kunne få Internet/telefon i luften igen. Forstærkeren blev sat op af Dansk Kabel TV som ved samme lejlighed udmålte alt – eneste senere ændring er boksen fra Yousee

    Jeg må tage kampen op med Yousee igen…..

     

    HF

    #60786
    player
    Deltager

    hfndk1

    Her kommer et grimt indspark. Hvis problemet nu ligger i det først vægudtag eller hvor samme nu kommer ind i huset. Fordi nymodens Tv skal være digitalt er ikke det samme som problemfrit. Omvendt er det jo dyrt få syns- og skønsmænd ind i Ens hjem for direkte se problemerne. Alternativt tage billeder heraf.

    Om det er en trøst andre også har problemer, det er det næppe.

Login Registrer
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button