YouSee og bland selv kanaler. Spørgsmål til de teknisk kyndige

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #57166
    mofopupa
    Deltager

    YouSee og bland selv kanaler. Spørgsmål til de teknisk kyndige.

     

    Min ejerforening og YouSee indgik i december 2015 en aftale om opgradering af kabelanlæg. Opgradering blev afsluttet i marts 2016, hvorefter beboerne nu har mulighed for at fravælge fuld pakke til fordel for grundpakke. I modsætning til tidligere kan kanaler fra grundpakke nu suppleres med bland selv kanaler. Samtidig kan YouSee levere bredbånd via kabelnet med væsentlig højere hastighed, end det er muligt via ADSL forbindelse.

     

    Undertegnede har så valgt grundpakke tillige med 20 bland selv kanaler kombineret med en 100 MBs /20 MBs forbindelse til internet.

     

    I en overgangsperiode, som måske er afsluttet nu, har YouSee som reklame u/b leveret fuld pakke til samtlige beboere.

     

    I denne forbindelse er der dog eet punkt, som undrer mig.

     

    I min stue er placeret et nyt 43” LG TV (43UH750V). Fjernsyn er forsynet med kortlæser og programkort til mine bland selv kanaler til YouSee. TV er opkoblet til internet via indbygget wi-fi. I går erfarede jeg, at jeg fra og med i går via dette TV alene har adgang til de kanaler, hvortil jeg også bidrager økonomisk til TDC.

     

    I min spisestue er placeret et 26” Samsung årgang 2009. Dette er også forsynet med kortlæser til brug for bland selv kanaler. Dette TV indeholder ingen wi-fi og har derfor ingen opkobling til internet. Fra dette TV er der d.d. adgang til fuld pakke tillige med de kanaler fra bland selv, som ikke indgår i grundpakke henholdsvis fuld pakke.

     

    Jeg undere mig lidt over, at der er forskel på adgang til kanaler fra de to TV. De to stk. TV er via vægudtag forbundet til samme YouSee kabelindgang.

     

    Min antagelse er, at YouSee benytter wi-fi i LG TV til at styre min adgang til kanaler. YouSee har formentlig endnu ikke fået indsat filter i fordeler skab, som skal begrænse adgang til kanaler for de beboere, som alene har valgt / betaler for grundpakke.

     

    Finder der kloge hoveder, som kan give et bud / teknisk forklaring?

     

    Mange hilsner

     

    mofopupa

    #66768

    Mon ikke det er det ene programkort der fortsat har rettigheder til flere kanaler. Du kan jo prøve at bytte kortet med det andet.

    YouSee kan mig bekendt kun åbne og lukke kanaler via internettet på deres nyeste tv-boks, ellers foregår det alene gennem kortlæser og programkort eller via filter i fordelerskab, som du selv skriver. Hvis det er det sidste, der kun gælder på det ene af dit tv, så lyder det underligt.

    #66770
    Anonym
    Gæst

    åbning og lukning af bland selv & selekt kanalerne styres via kabel tv signalet fra yousee elektronisk.

     vedr pakke filteret er det ikke kun for de faste kanal pakker (mellem & stor )  ikke bland selv der styres via dette og ændres fysisk i skabet der står i skel ved vejen.

     

    om tv´t er på internettet eller ej har intet med kanalerne og gøre kun om ” smart tv funktionerne i det pågældende tv virker “

    det andet tv er det også et mpeg4 

    cam modulerne er de ens 

    og som allerede sagt byt lige om på kortene, det tager noget tid og opdatere det sker ikke lige på 1 min, det har jeg selv lige oplevet 

     

    husk med bland selv skal du have søgt kanalerne ind med id 111 på begge tv

    #66771
    mofopupa
    Deltager

    Kære administrator og jetdirect,

     

    Mange tak for jeres bidrag.

     

    Først lidt supplerende fakta:

     

    Jeg besidder tre program kort:

     

    1 hovedkort

    2 tvilling kort

     

    som benyttes til hver sin kortlæser i

     

    LG 43” nyt TV med wi -fi

    Samsung 26” TV årgang 2009

    Samsung hard disk optager årgang 2013.

     

    Foranlediget af jeres kommentarer har jeg her til aften foretaget følgende forsøg:

     

    I mit ældre Samsung TV fjernede jeg program kort. Der hændte så det, at jeg kunne beskue kanaler omfattet af fuld pakke. Dog kunne jeg ikke betragte f. eks. Discovery World. Denne kanal indgår i mine bland selv kanaler, men ikke i fuld pakke. Hvis jeg igen indsatte program kort i kortlæser, da kunne jeg igen se kanaler fra fuld pakke, herunder kanaler, som jeg ikke har bestilt. Med isat program kort kunne jeg betragte kanaler, for hvilke jeg har igangværende abonnement. Jeg gentog testen med alle tre program kort, dog uden ændret resultat.

     

    Jeg foretog herefter forsøg på mit sprit nye LG TV. Hvis jeg fjerner program kort, da vil TV alene vise kanaler fra grund pakke. Hvis jeg bagefter isætter program kort, da vil TV vise kanaler, hvorom jeg er berettiget til at have tilgang. Jeg har også prøvet at slukke for kabel modem; dette påvirker ikke resultatet.

     

    Hvad er så konklusion:

     

    Jeg er på ingen måde blevet snydt af TDV / YousSee. Jeg har modtaget det, som jeg har betalt for.

     

    Jeg kan dog ikke drage anden konklusion, end at TDC / YouSee på en eller anden måde må foretage registrering af de data, som selskabet henter elektronisk fra abonnenternes data fra internet kombineret oplysninger fra program kort m.v.

     

    Mange hilser

     

    mofopupa

    #66773
    mofopupa
    Deltager

    Kære administrator og jetdirect,

     

    Fortsættelse følger,

     

    Efter jeg i går takkede for jeres indlæg er jeg kommet i tanke om følgende:

     

    Mit 26” Samsung årgang 2009 har aldrig villet acceptere indtastning at netværks ID med cifrene 111, svarende til anvendelse af program kort med bland selv kanaler. Dette Samsung virker alene med indtastet netværks ID med cifrene 100.

     

    Anderledes med mit nye LG 43”. Her er der indtastet netværks ID med cifrene 111.

     

    Resume:

     

    Med Samsung tv med netværks ID 100 får jeg lov til at se fuld pakke tillige med de af mig valgte bland selv kanaler; i al fald så lang tid YouSee endnu ikke har genetableret filter i ejendommens skab for YouSee kabel tv.

     

    Med LG tv med netværks ID 111 får jeg alene lov til at se grundpakke med tillæg af kanaler, som mit program kort giver mig adgang til.

     

    Mange hilsner

     

    mofopupa

Login Registrer
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button