YouSee 12Mbit opgraderingen – modtagelsesrapporter

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 89 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #69933
    mich
    Deltager

    kunne du ikke tage et billede af

     

    594 MHz
    4: Kanal5 (id=1130, QAM=64) Kanal 5 HD
    5: TV 2 (id=1200, QAM=64) TV 2 (HD)
    9: TV3 (id=1150, QAM=64) TV3 HD

    #69934
    Madsen
    Deltager

    Bitraten er variabel. Den topper ved ~12 Mbit på alle fem kanaler i muxen.

    #69935
    Madsen
    Deltager

    594 ser sådan ud:

    #69936
    mich
    Deltager

    Det er jo spændende fordi TV3 og Kanal5 skulle man tro var blandt de 26 mest populære TV kanaler, og som ligger i grundpakken, og de kører da bestemt ikke 12 Mbit, men det kan jo være, de først skrues op, når omlægningen er færdig.

    DR1, DR2, DR3 og DRK skulle også ligge med 12 Mbit allerede, har jeg hørt

    #69937
    Madsen
    Deltager

    DR 1 ligger i snit på 8,5 Mbit. TV2 ligger fast 11 Mbit.

    #69938
    Super
    Deltager

    Kunne du evt. tjekke:

    TV3+

    TV3 Sport 1

    TV3 Sport 2

    Eurosport 1 og 2

     

    #69939
    mich
    Deltager

    Det kunne jo tyde på, at Yousee er gået fra fast 9 Mbit til variabel på både QAM=64 og QAM=256 efter omlægningen

     

    men jeg har ladet mig fortælle, at DR1, DR2, DR3 og DRK skulle lige på 12 Mbit, mystiskt

     

     

    #69940
    Madsen
    Deltager

    Jeg kan godt forestille mig, at de ikke er færdige med at lege med opsætningen.

    Et par mere…

    #69941
    mich
    Deltager

    Men skal 666Mhz forståes på den måde, at den også er variabel.  kanaler i en 64 mux skulle kunne indeholde 12Mbit hver ?

    #69942
    Madsen
    Deltager

    Det er sikkert fordi kanalerne også indgår i kodede mux’er, hvor de skal klemmes mere sammen.

    #69943
    mich
    Deltager

    Umiddelbart er jeg meget, meget skuffet, hvis det er variabel og op til 12Mbit, Yousee giver os

    #69944
    Preben Pedersen
    Deltager

    Det giver sig selv, at det må være Variable bitrate – da der kun er henhold vis QAM-64= 38Mbit og QAM-256=50Mbit – total på en Mux/Qam kanal frekvens, så afhængig af hvor mange der kanaler der ligger og skal køre 12Mbit Fast bitrate, så kan der max være 2-3 på QAM-64 og 4-5 på QAM-256, men da der også skal være lidt til EPG, så er det nok mere 2 på QAM-64 og 3 på QAM-256, når alle skal køre fast 12Mbit.

    Det er nogle år siden man gik fra Fast bitrate til Variable bitrate på tv-kanaler, da det jo er afhængig af hvad de enkelte tv-kanaler sender og deres billedes behov.

    Som man kan se på de vedlagte billeder, så er der flere tv kanaler på en Mux/Qam – så det er nødvendig med Variable bitrate på de enkelte tv-kanaler, jo flere kanaler på samme frekvens, jo mindre bitrate plads pr. tv-kanal.

     

    #69945
    Preben Pedersen
    Deltager

    Der bliver bare udnytte det de nyere TV´s tuner kan håndtere.

    #69946
    mich
    Deltager

    Det er ikke rigtigt, Yousee har hidtil haft 4 HD kanaler med 9Mbit på en mux med 64 qam , alt incl. og fremover kunne man have 3, og det har hele tiden været fast 9Mbit

    #69947
    mich
    Deltager

    Digitalt.tv frekvensoversigt viser det her, man kan sortere op frekvenserne

     

    https://digitalt.tv/yousee-frekvensliste-marts-2016/

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 89 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button