uhd opscalering

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne har 6 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år siden af Anonym.
Login Registrer
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #70864
    Anonym
    Gæst

    fandt dette på flatpanels.dk

    Er dette den reelle virkelighed hvis man upscalerer en dvd eller bluray på et uhd tv ?

     

    Ingen magisk forbedring: Selvom tv-producenterne gerne vil fortælle dig om herlighederne ved ”opskalering”, så er det vigtigt at understrege, at 4K-tv altså ikke får dine tv-kanaler eller Blu-ray-film til at fremstå flottere eller mere detaljerige. Indholdet har stadig den opløsning det har, og idet du med stor sandsynlighed stadig vil se nærmest alle tv-kanaler i lav eller ”normal” HD-opløsning i mange år frem, så er der ikke noget logisk argument for at vælge et 4K-tv frem for et tv med Full HD til det behov. Du SKAL have ægte 4K-indhold for at nyde dit nye tv – og det er endnu småt med 4K-indhold på markedet.

     

    #70869
    Anonym
    Inaktiv

    Det er 100% korrekt. Det eneste man opnår ved de her opskalleringer er en ren forværring af billedet, hvor jo mere man forstørrer det op, desto værre bliver billedet at se på.

    Du kan prøve det selv på din computer med et video redigeringsprogram og se hvad der sker med billedet, når du tager video med eks. 720×576 opløsning og forstørrer det op til henholdvis 720p, 1080p eller 4K, det bliver værre og være at se på for hvert trin det forstørres op.

    Man er langt bedre tjent med at lade billedet blive vist på sit TV i dets originale opløsning. Det gør jeg også med min Blu-ray afspiller og mit TV, så justerer mit Panasonic sig selv efter om kilde materialet er i 576i, 720p eller 1080p.

    #70870
    Anonym
    Gæst

    det er en samsung h8900n optager jeg pt har som har dette her uhd upscalering men jeg kan godt se udfra hvad jeg fandt om det ikke er noget værd så jeg vælger nok og spare de 500,- kr og nedgradere til modellen under (h8500n) selvom disken “kun” er 500gb så er det jo rigeligt på den måde optageren bliver brugt (optag,se,slet) h8500 er nede i 1500,- pt

    #70895
    Niels Petersen
    Deltager

    At en afspiller/optager eller andet udstyr har 4K opscalering er TOTALT underordnet, det klarer panelet helt af sig selv, da det ikke kan andet, så det behøver ingen hjælp, det gør det muligvis bedre selv, uden den helt unødvendige assistance fra det tilsluttede udstyr.

    #70902
    Anonym
    Gæst

    tak for jeres svar,

    panasonic maskinen er den valuta for pengene, en af fordelene jeg kan se er remote optagelser og optagelse til dvd/bd eller skal jeg holde mig til samsungen også med 500gb disk

    #70903
    Niels Petersen
    Deltager

    Panasonic er en del bedre end Samsung, som også prisen reflekterer.

    #70904
    Anonym
    Gæst

    nu er panasonicen jo med uk menuer, men er den nem nok og logisk opbygget.

    når man står på en kanal fx dr1 og vælger epg kan man så se kanalen i et lille vindue samtidig med epg som på samsungen ?

     

Login Registrer
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button