Udfald på DR1 p.gr.a støj.

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56256
    bjr
    Deltager

    Efter overgang til Mpeg4 oplever jeg dårligt signal kun på DR1 og især eller faktisk kun når der er TVavis 19,30 eller 21,00. Så falder lyd ud i hakker ligesom billedet bliver til mosaik.

    Kan det være en nabos mpeg4 tunerboks der skaber disse problemer, og hvordan løser man det i så fald?

    Jeg benytter Win7 Media Center som software og en creatix 948 tuner. Dette har hidtil ikke givet anledning til problemer og  DR HD har fungeret problemfrit som den kanal der burde være mest teknisk krævende. DR1 og de andre  

    Jeg bor ved Holbæk (Tingtved/Borup) og antenne er rettet mod Jyderup. Jo-el retningsbestemt.

    Antennekablet er afskærmet 9mm ca. og med sølvpapir og flettet tråd udenom. Det flettede tråd er ikke tæt flettet.

    Samlingerne er med satelitbøsninger. Kabeludgangene eer af ældre dato.

    Efteer min opfattelse er det når andre ser TV – nogen deer kun ser TV-avis!!!

    #61708
    lytro
    Deltager

    Vi kan ikke se på din PROFIL hvor du bor eller hvilke sender du modtager.

     

    Du har for dårligt signal/signal-kvalitet, på nogle kanaler, efter overgangen til MPEG-4 skal signalet være en smule bedre.

    Hvis du har svagt signal, kan støj bedre forstyrrere dig.

     

    Lynge smile

    #61710

    Hvis det sker på bestemte tidspunkter, så kunne det lyde som noget forstyrrelse.

    Bruger du ordentlige stik og afskærmet antennekabel? Læs evt. /darligt-tv-signal-fejlsogning/

    #61716
    reslfj
    Deltager

    admin sagde

    Hvis det sker på bestemte tidspunkter, så kunne det lyde som noget forstyrrelse.

    Bruger du ordentlige stik og afskærmet antennekabel? Læs evt. /darligt-tv-signal-fejlsogning/

    Jeg synes det lyder (ikke så) lidt som sw/hw problemer.  Hvis det er relateret til det modtagne signal, skulle de andre kanaler i MUX1 opleves på samme måde.

     

    Lars    smile

    #61745

    Her i Ribe er der flere der klager over mosaik på DR 1. Inklusiv mig selv. Skiftede min Triax udendørs antenne ud med Strong. Men har stadig de samme problemer. Så DR har et problem vil jeg mene.

Login Registrer
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button