Udfald m.m. på parabolen

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56442
    Paul Hansen
    Deltager

    Hej Folkens.

    Jeg har et spørgsmål på vegne af mine forældre, fordi vi vil lige høre herinde først inden vi får fat i en tv mand.

    De har to satellit antenner sidende på et rør hvorfra signalet går via en fordeler boks, ind til deres Canal Digital HDTV-box uden harddisk…altså den gamle hdtv box. På den modtager de Thor og Astra satellit fordi de gerne vil se tyske kanaler.

    Af og til så låser billedet imens de ser tv, det er ikke alle kanaler den lige tager som den burde og på et tidspunkt så flyttede den vist selv rundt på kanalerne. Når den f.eks. har låst billedet, så bliver vi engang imellem nødt til at tage strømstikket ud bagpå for at kunne se tv igen. Den laver også engang imellem nogle udfald på kanalerne.

    Vi har indstillet antennerne med vores satfinder efter bedste evne, og spændt antennerne godt fast så de ikke rykker sig. 

     

    Hvad kan vi gøre? Kom frisk med nogle forslag.

     

    Forresten, er der noget abonnement der er bedre og billigere end Canal Digital, hvor man kan tage en masse tyske kanaler, samt nordiske? 

     

    Paul

    #62681
    Anonym
    Gæst

    Hej

    Ud fra din beskrivelse er det svært at sige hvad det skyldes, men en af de alm. årsage er:

    • Skærmen har flyttet sige lidt, nok til lidt vind kan give udfald i billede.
    • Nogen af tilslutningerne er løse eller har fået vand.

    Ville forslå dig at starte med at gå disse igennem, hvis i ønsker flere tyske kanaler, så kan dette gøres ved at sætte et 6 graders beslag og et ektra LNB til modtagelse fra hotbird.

    M.V.H

    Parabol Shoppen
    http://www.parabolshoppen.dk

    #62682
    peterras
    Deltager

    Om der er dårlig signal på parabolen, det bliver i nok nødt til at få en fagmand til at undersøge på stedet, for det kan have mange forskellige årsager.

    Den Canal Digital boks har mine forældre også haft, og haft samme oplevelser med. Den flytter rundt på kanaler og især det at at lave favoritliste med de tyske kanaler er håbløst. Jeg har prøvet at spørge Canal Digital om det, men det med de tyske kanaler kan de ikke hjælpe med. Boksen søger automatisk kanaler, hvorfor de af og til får nye pladser. De nye bokse fra CD kan mig bekendt slet ikke tage andre programmer end deres egne. Hvis man ønsker at se tysk tv og samtidig have Canal Digital, kan en ekstra boks til Astra anbefales.

    Mine forældre droppede CD, bl.a. pga problemer med boksen. Jeg blev skuffet over, at den ikke kunne finde de tyske HD kanaler, da der kom flere af dem. Tidligere kunne den godt vise Das Erste HD, den kunne den ikke efter omlægningen.

    Man behøver ingen abonnement for at se tysk tv, det kan tages ganske gratis via parabol med en modtager, der er beregnet til det.

    Hvad de så skal have af betalings tv e jo afhængig mange af ting. Hvilken pakke har de nu og er de tilfredse med den. Der er flere billigere muligheder end CD, Boxer f.eks. Om det er bedre er jo til diskussion, det afhænger af ens tv vaner, men sikkert er det, at billedkvaliteten er bedst med CD.

    Vælger de at beholde CD, så ville jeg købe en ny boks, der er beregnet til gratis tv. De bliver så også nødt til at trække nye kabler, et fra hver parabol og altså et til hver boks.

    Med Boxer får man en tysk, en svensk og en norsk kanal med i alle pakker, ellers kan man kun lovligt modtage nordiske kanaler med antenne, hvis man bor tæt nok på Sverige eller Norge.

    Vælger de at skifte til Boxer, er de nødt til at købe en ny boks til tysk, da CD boksen ikke kan noget som helst uden kortet, det har jeg konstateret.

    #62686
    tomaten64
    Deltager

    Hej PeterRas

    Mit bedste forslag ville være at købe en almindelig hd satellitmodtager til at se tysk fjernsyn med. Så ved du at den virker uden utidig iindblanding fra betalings-tv. Det er jo også en af de tanker du har selv har gjort dig. Køb gerne en modtager via internet/postordre fra en tysk forhandler. Priserne er betydeligt lavere og udvalget meget større når det gælder free-to-air modtagere i Tyskland end i Danmark, måske lidt fordi vi jo sådan set egentlig slet ikke har noget særligt marked for satellitmodtagere til gratis tv her i landet. Køb en maskine hvor den enten selv opdaterer de tyske kanaler (der var en anmeldelse her på siden tidligere i år, noget med RAPS system?), eller en maskine hvor du kan trække hele kanalscanningen over på en pc for at redigere kanallisten på en lidt nemmere måde end med en fjernbetjening.

    Der er masser af spændende programmer på tysk tv, det er bare med at komme i gang.

     

    Hilsen tomaten64

    #62692
    lytro
    Deltager

    Hvis modtageren låser billedet mens de ser TV, kan det være modtageren der fejler. Start med at få en ny strømforsyning af Canal Digital.

    Den HD modtager kan fint modtage de Tyske kanaler.

     

    Normalt når du har problemer med din udbyder´s boks, så ring til udbyderen.

     

    Lynge smile

     

    PS. De nye bokse fra Canal Digital vil efter SW opdateringen i Dec./Jan. kunne modtage de Tyske kanaler.

    #62694
    Paul Hansen
    Deltager

    lytro sagde
    Hvis modtageren låser billedet mens de ser TV, kan det være modtageren der fejler. Start med at få en ny strømforsyning af Canal Digital.

    Den HD modtager kan fint modtage de Tyske kanaler.

     

    Normalt når du har problemer med din udbyder´s boks, så ring til udbyderen.

     

    Lynge smile

     

    PS. De nye bokse fra Canal Digital vil efter SW opdateringen i Dec./Jan. kunne modtage de Tyske kanaler.

    Jeg købte faktisk en ny strømforsyning til boksen for et lille stykke tid siden, men den gør det stadig af og til. Det lyder godt med opdateringen til de nye bokse.

Login Registrer
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button