TV3s reklameblok er 20-25% længere end tilladt

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #55838
    tommy
    Deltager

    Reklamer må, jf. EU regler, maksimalt udgøre 20% af sendetiden, dvs. 12 minutter per sendetime. I TV-Meters statistikker kan man se, at dette ikke efterleves. Radio- og tv-nævnet har derfor skrevet til den britiske tv-myndighed, Ofcom, for at få TV3, 3+, 3 Puls, Kanal4 og Kanal5 til at overholde reglerne. Nævnet beder desuden Ofcom om at anmode stationerne om at overholde danske regler. Regler som bl.a. siger, at udsendelser ikke må afbrydes af reklamer. Jf. Frands Mortensen, Aarhus Universitet, giver et nyt mediedirektiv mulighed for at gå til EU-kommissionen, hvis Ofcom sidder anmodningen overhørig.

    Kilde: http://politiken.dk/kultur/tvogradio/article1128174.ece

    #59317
    Tvilling
    Deltager

    Nævnet havde spurgt sin britiske søsterinstans Ofcom, om TV3-kanalerne og SBS-kanalerne opfylder kravene i det såkaldte AVMS-direktiv, så de juridisk hører hjemme i England.

    Og det gør de altså.

     

    http://politiken.dk/kultur/tvogradio/ECE1085515/sbs-og-tv3-holder-sig-til-reglerne/

    #59318
    Preben Pedersen
    Deltager

    Jamen, så må vi jo se, hvad der sker, når de 2 store kommercielle leverandør af kabeltv i danmark, begynder at hører efter hvad deres kunder siger, at nu må det være slut med de evige reklame afbrydelser af tv-programmer og film. Viasat og SBS må gå tilbage til de gamle dage, hvor der ikke skete så mange afbrydelser. icon smile wink Forum

     

    Folk gider ikke betale så meget for deres tv-kanaler, når det hele består af reklame afbrydelser og genudsendelser.  Har allerede ramt Viasat http://www.aabybroantennelaug.dk/ 

    #59319
    Tvilling
    Deltager

    Jeg er af den overbevisning at tv-selskaberne viser lige så mange reklamer som seerne vil se. Det er ganske enkelt selvregulerende men det er desværre blevet et fremmeord i maksimalstaten, hvor enhver lille detajle skal reguleres så vi alle kan parkere hjernen. Tåbeligt!

    #59322
    Palleba2000
    Deltager

    Det er blevet alt for meget af det gode.

    Reklamerne bliver afbrudt af film og serier, og ikke omvendt. 🙁

    Og nej, folk gider ikke se reklamer, men bliver tvunget til det, men her i huset bliver det hele optaget på DVR, så bliver reklamerne klippet væk, og så bliver programmet set igennem. Eller også “timeshifter” jeg med ca. 20 min, så kan jeg hoppe de 6-8 min over hver reklameblok, og så indhenter jeg slutningen. 

    Jeg selv HADER reklamer, går amok over dem. Noget værre lort.

    MVH
    Palleba

    #59323
    Tvilling
    Deltager

    Det er simpelthen noget fordrukkent vås. Udsendelserne starter hver hele eller halve time som de altid har gjort. Da udsendelsernes løbetid er konstant, er altså kun muligt at justere i vægtningen imellem promoer og spots. Det er derfor rent teknisk om det er den ene spildtid eller den anden.

    #59368
    xzxzx
    Deltager

    Jeg synes heller ikke reklamer er spændende, men det er en del af tv stationernes indtægstkilde. Og endnu mere hader jeg licensen. Hvis der var penge i at udbyde ren brugerbetalt tv, så var det også mere udbredt. Og har vi ikke større problemer end TV3 sender nogle minutter for lange  reklamerblokke, så har vi det jo egentlig meget godt ;-).

    #59975
    Tvilling
    Deltager

    Ups:

     

    RADIO- OG TV-NÆVNET BEKLAGER MISVISENDE RAPPORTER OVER REKLAMETIDER PÅ TV3-KANALERNE

    25. februar 2011

    Radio- og tv-nævnet har konstateret, at der ved udarbejdelse af rapporter over reklametider på TV 3, TV 3 PULS og TV 3+ er blevet medregnet sponsorkrediteringer.

    Dette har ført til, at rapporterne fejlagtig viser et stort antal overskridelser af de efter EU-reglerne tilladte 12 minutter reklame per time på de nævnte stationer.

    Rapporterne blev sendt til den britiske myndighed Ofcom i november 2010 med en opfordring til Ofcom om at føre skærpet tilsyn med stationerne.

    Radio- og tv-nævnet har efterfølgende fået kendskab til, at der i rapporterne på grund af TV 3’s indberetningsmetode ikke kan skelnes mellem reklamer og sponsorkrediteringer.

    På denne baggrund har Radio- og tv-nævnet den 23. februar 2011 sendt et brev til Ofcom samt til TV 3 DK samt Viasat i UK, hvor Nævnet oplyser om det forkerte opgørelsesgrundlag.

    Radio- og tv-nævnet beklager den fejlagtige opgørelse samt de misforståelser der er opstået herved.

     

    http://www.bibliotekogmedier.dk/nyheder/nyt-fra-medieomraadet/artikel/radio-og-tv-naevnet-beklager-misvisende-rapporter-over-reklametider-paa-tv3-kanalerne/

Login Registrer
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button