TV2HD fra januar ho boxer?

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56179
    Jim
    Deltager

    Hej

    Nu har jeg læst alt info om tv2hd mpeg4 dvb-t2 hos boxer fra april,men jeg er ikke blevet kloger på om kanalen også vil blive sendt i hd fra januar i mpeg4 dvb-t standard?. 

    Jim 

    #61201
    per drage
    Deltager

    Jim sagde

    Hej

    Nu har jeg læst alt info om tv2hd mpeg4 dvb-t2 hos boxer fra april,men jeg er ikke blevet kloger på om kanalen også vil blive sendt i hd fra januar i mpeg4 dvb-t standard?. 

    Jim 

     

    Boxer vil begynde at udsende et udvalg af HD kanaler i April 2012, via dvb-t2, så som landet ligger nu skal Du ikke forvente at Boxer udsender nogen som helst HD kanaler i Januar 2012

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk

    #61202
    urup
    Deltager

    Jim sagde

    Hej

    Nu har jeg læst alt info om tv2hd mpeg4 dvb-t2 hos boxer fra april,men jeg er ikke blevet kloger på om kanalen også vil blive sendt i hd fra januar i mpeg4 dvb-t standard?. 

    Jim 

     

    Fra december vil TV 2 SD starte hos Boxer på mux 3 (mener jeg) og fra januar vil TV 2 SD sendes via boxers mux 4 (ifølge de tidligere udmeldinger). Fra 1. april 2012 vil boxers mux 5 gå helt eller delvis over til HD med DVB-T2 MPEG-4 som sende standard. Først fra denne dato vil TV 2 HD kunne modtages via DTT. Boxer har også meldt ud at de arbejder på at finde flere TV kanaler i HD, til HD-mux'et, men at fælles for alle kanaler er at det er HD versioner at de almindelige kanaler. TV 2 HD vil højt sandsynlig lægge i yousee/sofa mv. kabelnet fra januar, mens boxer skal bruge tid til udskiftning af udstyr og informations kampagner dk

     

    #61203
    reslfj
    Deltager

    urup sagde

    Boxer har også meldt ud at de arbejder på at finde flere TV kanaler i HD, til HD-mux’et, men at fælles for alle kanaler er at det er HD versioner at de almindelige kanaler.

    Der er nu ikke teknisk noget særligt HD over den nye DVB-T2 mux – udover den større kapacitet. Der kan sagtens sende SD også.  

    Ser man imidlertid på andre samsendinger, så er der et stort pres på  leverandøren for at spare SD versionen ved først givne lejlighed.  Nej nok ikke TV2 SD, men andre mindre købte kanaler vil ganske sikkert blive overvejet hos Boxer, hver gang de skal tilpasse kanaludbuddet.

    Det er jo indlysende, at Boxer vil udnytte den nye kapacitet i mux5 til at sende meget mere end TV2 HD. 

     

    Efter min opfattelse er det helt dumt at købe andet end DVB-T2/MPEG-4/CI+  eller vente til jul eller januar.

     

    Lars   smile

    #61204
    Jim
    Deltager

    Jeg konkludere,at hvis jeg vil ha tv2 i hd fra januar,skal jeg ha signal fra kabel-tv eller parabol…

     

    Jim

    #61205
    Anonym
    Gæst

    Jim sagde

    Jeg konkludere,at hvis jeg vil ha tv2 i hd fra januar,skal jeg ha signal fra kabel-tv eller parabol…

    Jim

    vedr parabol 5″ øst og en dreambox med rette cam instaleret så får du alle tv2 regioner ind uden problemer

Login Registrer
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button