Suppen på TV2Sport ikke i HD?

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56178
    Michael Storm
    Deltager

    Hey alle.

     

    Ja, som trådens overskrift antyder undrer jeg mig meget over hvorfor TV2Sport ikke sender deres Superligakampe i HD, når de nu har en HD-kanal og Superligarettighederne må betegnes som noget af det bedste de har at byde på.

    TV3+ sender deres kampe i HD, og der er jo en verden til forskel i kvaliteten.

     

    Er der nogen her der kan give en forklaring på det? Det er trods alt 2011 vi skriver, og godt nok går det ufatteligt langsomt for de danske TV-kanaler om at komme op i HD-gear, men man skulle vel mene at TV2 havde råd til at indkøbe en stribe nye HD-kameraer?

     

    Jeg har forsøgt at få et svar fra TV2sport, men forgæves.

     

    På forhånd tak

    Michael

    #61207

    Det er produktionsomkostninger jeg har fået som svar fra TV 2 Sport. De producerer ikke selv men køber det af et produktionsselskab.

    Men jeg håber det bliver anderledes næste sæson. Den nye aftale taler om en mere ensartet produktion af Superligaen fra 2012, og med Canal9 klar med en HD udgave til næste sæson, så tror jeg også TV 2 Sport følger trop… 

    #61209
    Michael Storm
    Deltager

    Tak for det hurtige svar!

     

    Produktionsomkostninger, check. Intet er gratis, det er klart, men det er dog stadig en kolossal skuffelse at blive spist af med SD-billeder (opskaleret eller ej, det er ikke ret kønt i sammenligning med rigtige HD-billeder), specielt taget i betragtning at der rent faktisk er en TV2Sport HD-kanal OG at teknikken ikke just er helt ny mere..

     

    Mht. den nye aftale du omtaler, indebærer det at “tv-dækningen skal være af en international produktionsstandard”, så ja, det kan næsten kun indebære at TV2Sport er nødt til at komme med ind i det nye årtusinde, og begynde at levere kampene i HD, sådan som fansene tørster efter.

     

    MVH

Login Registrer
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button