Spørgsmål om LNB og parabol

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56213
    Bygork
    Deltager

    Hej

    Jeg har været ”heldig” at finde en ældre B&O (Triax)
    parabol på godt 140 cm (se billeder), dog med et gammelt defekt LNB. Jeg fornemmet
    ikke umiddelbart sat jeg kan montere et std. Flange LNB på parabolen.

    Er der nogen der kan vejlede med hvordan jeg sikrer at et nyt LNB monteres korrekt for optimal udnyttelse af parabolskærmen?/skal jeg have en smed til at lave nyt beslag? Kan jeg anvende det gamle feedhorn?

    Er der evt. en hurtig og god løsning i forhold til den gamle
    LNB holder og mit nye Inverto Black Ultra Flange LNB (se billeder)?

     

    På forhånd tak

     

    Mvh.

    Bygork

    #61548
    avh
    Deltager

    Sammenligner jeg med den tilsvarende parabol jeg har, så er den plade der samler de 3 stænger i midten, forsynet med et hul omgivet af huller til at montere LNB og horn (flangehuller)..

     

    Er der simpelhen udskået i din?

    Og det skal genetableres…

    #61549
    Anonym
    Gæst

    se her kommer Bygork med kost og spand – med skrubbe, og klude og sæbevand…!”big-smile

     

    Så vildt, jeg husker, var der en bruger, som skrev, at der ikke måtte forefindes mos og andet skidt på en parabol – så du skal vist også igang med den store julerengøring…

    #61550
    Bygork
    Deltager

    avh sagde

    Sammenligner jeg med den tilsvarende parabol jeg har, så er den plade der samler de 3 stænger i midten, forsynet med et hul omgivet af huller til at montere LNB og horn (flangehuller)..

     

    Er der simpelhen udskået i din?

    Og det skal genetableres…

     

    Hej.

     

    Ja, det er simpelthen udskåret i min udgave. Er der nogen der ved om det er til at købe som løsdel nogle steder, eller er det at montere en ekstra plade på den del jeg har og så frem med metalboret?

     

    I øvrigt, jeg har ikke kunnet finde et feedhorn der passer til mit Inverto Black Ultra Flange LNB. Er det en dårlig idé at anvende det eksisterende Feedhorn  sammen med mit Inverto Black Ultra Flange LNB? vil det  kun skabe dårligere signal/problemer fordi det er lavet til en anden type LNB?

     

    Mvh.

     

    Bygork

     

    P.s. skal jo rigtig nok set til at fjerne lidt alger 😉

    #61551
    avh
    Deltager

    Kan man ikke bruge denne??

     

    http://www.hm-sat-shop.de/en/lnb-flansch/invacom-adf-120-feedhorn-for-c120-feed-lnbs.html (det er den jeg selv bruger)

     

    Hele problematikken er dog at finde noget skue LNB og horn fast i..

    #61552
    Bygork
    Deltager

    Hej

     

    Jeg har tidligere forsøgt at undersøge sagen med Invacom Feedhorn på Inverto LNB'et. Mener bare jeg husker at det flere steder blev angivet til ikke at give et optimal resultat, da Invacom Feedhorn er specielt rettet til Invacom LNB'er. Men anvender du også et Invacom LNB eller anvender du Inverto LNB som mig? Har du gode modtageforhold med løsningen mod Astra 2D.

    Er der i øvrigt nogle der kender til om det er få procent et feedhorn forbedrer signalet eller om der kan være spørgsmål om stor forskel på signalet hvis feedhorn udelades? der bliver jo lidt længere afstend til LNB'en uden.

     

    Mvh.

    Bygork

    #61553
    tomaten64
    Deltager

    Hej,

    Hvis du bare hurtigt skal have testet din parabol, så kan du måske gøre sådan her:

    Brug tre små vinkeljern, jeg tror at jeg købte nogle billige rullegardin holdere eller lignende. I den ene vinkel af det lille vinkeljern var der en slids (eller aflangt hul) i den anden ende var der et almindeligt hul. Den side med slidsen spændte jeg løst fast på beslaget på parabolen, den anden ende trak jeg sammen om feedhornet indtil det var centreret, herfter spændte jeg vinkeljernene helt fast. Der kom også en eleastik rundt omkring. Ved at bruge de tre små vinkeljern og en elastik blev feedhornet holdt fast i en centreret position. Det virkede for mig, måske du midlertidigt kan slippe afsted med en lignende storm-p løsning.

     

    mvh, tomaten64

    #61556
    avh
    Deltager

    Anvender ovennævnte feedhorn i forbindelse med dette LNB

    http://www.hm-sat-shop.de/en/lnb-flansch/invacom-snf-031-single-flansch-lnb-03-db.html

     

    Jeg har justeret feedhorn ind, der var signal forskelle…

     

    Astra 2d modtages normalt fint…

Login Registrer
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button