Slut med modtagelsesrapporter på engelsk tv på 28 grader Ø?

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 41 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56799
    HTB
    Deltager

    Jeg har bemærket, at tråden med modtagelsesrapporter vedrørende 28Ø er døet helt ud. Kører det bare med at modtage engelsk tv, eller har folk opgivet ?.

    Lad mig få en status fra jer, kære parabolister derude.

     

    MVH  HTB

    #64559
    tlk
    Deltager

    Får en gilbertini 125 cm parabol i næste uge fra tyskland.Jeg forstod at du bor tæt ved ringkøbing? Bor selv vest for ringkøbing. skal nok rapportere tilbage men min nye parabol.

    mvh tlk

    #64560
    Anonym
    Inaktiv

    Mange har nok også opgivet at modtage fra 28.2Ø, selv er jeg flyttet over på 19.2Ø grundet at jeg selv hverken gider at have en 1.8 meter parabol stående eller vil gå ud at give så mange tusind kroner ud på det, bare for de engelske kanaler, for jeg er meget kræsen angående billede kvalitet og der står over 90% af kanalerne til dumpe karakter på 28.2Ø

    #64561
    big
    Deltager

    altså…jeg har fået taget et af de træer der var i vejen….men der er hård vind her endnu, har til gengæld fået peak på + 80% snr på eurobeam….det er en forbedring på15 – 20%…så jeg håber stadig

    #64562
    UlrichN
    Deltager

    Opgivet er nok så meget sagt, men jeg har finindstillet mine to skærme og har holdt øje med signalstyrke/kvalitet, gennem et par uger. En overgang gik det rigtigt godt om dagen, med fint billede på de fleste kanaler. (Det gik bedst med de vertikale) Om aftenen, omkring solnedgang, forsvandt signalet så, men dukkede op igen ca. 23:30.

    Lige p.t., er der intet signal, hverken dag eller aften, men hen på natten kommer der billede på de kraftigste transpondere. Dvs. diverse udgaver af ITV, men ingen BBC overhovedet.

    Det så ellers lovende ud i starten, men som det er nu, har jeg ikke de store forhåbninger om at kunne opnå 24/7 signal, med mindre jeg vil op i en skærmstørrelse, der gør Pentagon misundelige. Har bestemt jeg vil ofre det som Viasat koster i to år (Har ikke Viasat) på projektet, men der skal selvfølgelig være en garanti for, at det giver et brugbart resultat.  

    Lige nu, ved jeg ikke hvad jeg skal stille op, men det er uholdbart ikke at kunne se Top Gear, Jonathan Ross, Graham Norton, eller modtage BBC radiokanalerne (De lyder frygteligt på nettet)   

    #64566
    sparrow2
    Deltager

    Jeg har ikke givet op men ikke haft tid.

    Jeg regner stadig med selv at lave en parabol.

    Jeg har en cirkus ring (eller hvad den nu hedder, det er en double ring på 2m i diameter, har bare stået i 40+ år far ville bruge den som et svømme bassin), den er meget stabil så den skal nok danne rammen og resten skal laves i træ.

    Jeg prøvede at lave en i flamingo ø170 men den var for upræcis, men har lavet 1/4 i et stykke jeg regner med at teste i aften, den skulle gerne være lige så god som min triax70x78 parabol for at det giver nogen mening at lave 4 stk af dem.

    Jeg har stadig det problem at jeg ikke ved hvad der skal til hvor jeg bor (ca 3km øst for Støvring).      

    #64567
    ClausS
    Deltager

    Jeg har også stillet det i bero pt. Hvis jeg falder over en 120cm parabol til få penge, vil jeg nok prøve igen og se hvor meget jeg kan få ud af den. Større parabol er jeg ikke indstillet på. Jeg har simpelthen ikke plads.

    Så jeg klarer mig med BBC Iplayer og en vpn forbindelse. Det fungerer fint og billedkvaliteten er udmærket, men det ER altså bare ikke det samme som at zappe :-)

    #64569
    Zakken
    Deltager

    Modtager stadig næsten alle kanaler rent, bortset fra 4HD, 24/7, og kanal 5 kanalerne, som forsvinder omkring kl. 20 om aftenen.

    BBC og ITV både SD og HD står fint her også i overskyet og regnvejr.

    Overvejer at investere i en ordentlig sat meter, for at fintune de sidste kanaler, men ved ikke hvad man skal købe og hvad som duer? Har en billig Jem og Fix version, men den er ikke helt nem at arbejde præcist med.

    Overvejer også en større parabol, men vil lige se hvad en finetune vil bringe.

     

    Mvh Lars, Outrup, vest for Varde.

    #64571
    HTB
    Deltager

    Tak for beretningerne rundt omkring fra. Billedet er vist generelt deprimerende. Her hos mig i Ringkøbing er status den, at jeg kan se Astra 2E fra ca. midnat til kl. 19.30. Tidspunkterne ligger meget fast. Nogle kanaler er mere “sejlivede” end andre. BBC 3 og ITV Border er de to der forsvinder sidst. Astra 2F kan jeg se lidt on/off i løbet af dagen. Faste tidspunkter kan ikke gives her. Mit udstyr er en 90 cm Vandenberg med en Maximum 0,1db LNB. Modtagerboxen er den lille fikse Gecco fra Harald Nyborg. Fremragende til prisen! I nær fremtid opgraderer jeg til en 150cm Gibertini. Så må vi se….

    MVH  HTB

    #64572
    Bygork
    Deltager

    Jeg får måske mulighed for at købe en 3 m parabol til rimelige penge. Bor omkring Hammel mellem Randers, Århus og Silkeborg. Nogen der ved om man  man være sikker på at en sådan parabol vil give et fast godt signal og alle kanalerne døgnet rundt? Eller hvordan vil det stille mig ?

     

     

    #64573
    big
    Deltager

    well……PRØV

    får du ikke hul er jeg interesseret…hvis ellers prisen er anstændig

    – går ud fra det er en mesh, sikkert udviklet til C-båndet…..umiddelbart en gain på tæt på 50db respekt

    #64575
    sparrow2
    Deltager

    Ok jeg fik prøvet min 1/4 af en 170Cm disk.

    Og den var ikke så god som min triax, men nu ved jeg ikke om det betyder noget at hovedet ikke får noget signal i 3/4 af arealet (eller rettere ser støj  ), men det lykkedes mig dog at se travel channel, det er den svageste af de stærke kanaler.

    Så når jeg får tid vil de andre 3 stykker blive lavet.

    Nu bor jeg øst for den døde linje er det så også BBC3 og ITV border der er de stærkeste (i første omgang er ønsker jeg bare at se at LNB’en låser på en UK beam) ?

    add:

    Jeg glemte helt at sige a jeg måtte opgive at teste parabolen søndag formiddag da solen stod ca. samme sted som sateliten, så mens jeg holdt LNB’en begyndte mit ærme a ryge, så den virker ok som et hulspejl :) (Jeg har bevist ladet sølvpapiret skinne da det er en god måde at se om parabol’en har et fokus punkt). 

    #64639
    Anonym
    Gæst

    Bygork sagde
    Jeg får måske mulighed for at købe en 3 m parabol til rimelige penge. Bor omkring Hammel mellem Randers, Århus og Silkeborg. Nogen der ved om man  man være sikker på at en sådan parabol vil give et fast godt signal og alle kanalerne døgnet rundt? Eller hvordan vil det stille mig ?

     

     

    tjek lige med kommunen om du må sætte den op ,visse steder er der regler for skåle over 1m

    #64775
    bian
    Deltager

    Rapport angående min nye 150 cm offset parabol for modtagelse på Astra 2E/2F

     

    Nu har jeg prøvet at samle en parabol før så selve opsætningen forløb nogenlunde ok, dog måtte jeg have min søn til at hjælpe med at samle og løfte den på plads da den er tung og uhåndterlig.

    Indstillingen gik også relativ nemt selv om jeg bare brugt Jemogfix’s den bedste Satfinder (80kr), måske kan man hive en smule mere signal med en prof måleinstrument.

    En måling af signalstyrken hen over døgnet er som følger:

     http://abload.de/img/allweek-140425-today-6bqxp.jpg

    00:00                                                                17:00                                               24:00

     

    Og resultater som følger

    Følgende kanaler har fint pixelfri billede hele døgnet, dog mellem 17 og 23 falder det til lavpunkt på ca 50% signal hvor det er mere følsomt for regn og sne.

    Alle disse kanaler ligger på Astra 2E og Eutelsat 28A:

    • BBC One / HD
    • BBC Two
    • BBC HD
    • BBC Three (sender fra 20:00)
    • BBC Four (sender fra 20:00)
    • ITV 1 / HD
    • ITV 2
    • ITV 3
    • ITV 4
    • E4
    • More4

    • CBS Drama
    • CBS Reality
    • CBS Action
    • Horror Channel
    • True Entertainment

    • Film4
    • True Movies 1 + 2
    • Men & Movies
    • Movies 4 Men 1 + 2

     

    Her et udvalg af en række andre kanaler på Astra 2F som kun kan ses ca 20 timer i døgnet med udfald mellem 19 og 23 (øv):

     

    • Channel 4 / HD 
    • Channel 5 
    • 5 USA
    • 5*

    • BBC News
    • CNN

    • CBBC
    • CBeebies
    • CITV
    • POP
    • POP Girl
    • Tiny Pop
    • KIX!

     

    Modtagelses forhholdene i Danmark siges at variere som angivet på nedenstående kort, og eftersom jeg bor lidt sydøst for Ribe skulle jeg ligge på 35 dBW linien. Den orange linie er Nullinien hvor det er sværest eller umuligt at modtage fra Astra 2E/2F.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Så min konklusion er at jeg er udemærket tilfreds med købet, dog er jeg lidt bekymret over et rygte jeg har hørt at modtagelses forholdene kan svinge hen over året, signalet skal ikke blive ret meget ringere før jeg har problemer. Jeg håber dog på at det går.

    Til folk der overvejer at købe en større parabol men ikke er sikker på deres modtagelsesforhold kan jeg anbefale at låne og prøve med en mindre parabol, 90-110cm.

    Med denne størrelse kan man måle signalstyrken omkring kl 12:00 og 14:00 hvor signalet er bedst.

    Da jeg prøvede med min gamle 100 cm skærm havde jeg ca 45% signal på BBC 1 og kunne se hele døgnet undtagen i tidsrummet fra 17:00 til 23:00.

    Har man ingen signal vil selv en 150 cm ikke hjælpe.

     

    Bian

    #64785
    Dania
    Deltager

    Tak for dit indlæg, som dog ikke med resultatet var overraskende,da det svarer til hvad der måles i Lemvig.

    Med hensyn til kortet er det ikke helt korrekt,nul linien ligger ca gennem Randers i øjeblikket.

    Med hensyn til hvornår signalet er kraftigst, varierer meget alt efter hvor i landet du befinder dig.

    Her i Mariager området har jeg på 130 cm Gilbertini Dish og Opticum LTP-04H Premium twin LNB fra kl 20 til næste morgen

    på samtlige ITV kanaler samt 4Seven -5USA- Channel 5  ca 8,5db og fint billede. Derimod ikke haft nok signal på BBC siden februar til billede

    Fra kl ca 09,00 morgen til aften er der så til gengæld meget svagt signal her.Og ingen ITV.

    Så du er heldig med at du ikke som de fleste jyder har den satans nullinie ret gennem baghaven.

    Man skal øst eller vest for den linie,på Sjælland kan der også modtages uden de store problemer.

    Hans

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 41 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button