RTL og andre tyske kanaler

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne har 30 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år siden af Anonym.
Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 31 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #78120
    Krone2000
    Deltager

    Hej.

    Er det stadig muligt at modtage RTL gratis med parabol, og hvis ja hvilken satellit og kanal finder jeg den på?

    Hvad med de andre tyske kanaler Sat1, ZDF, ARD, NDR, PRO7?

    #78121

    Ja såfremt du kan leve med at nogle af dem (RTL, Sat1, Pro7) kun er i standard opløsning og ikke HD, så sendes de kanaler du nævner fortsat gratis på 19,2 grader øst Astra positionen.

    Du kan se hvilke tyske kanaler der sendes gratis på satellit på https://www.lyngsat.com/freetv/Germany.html

     

    #78122
    Krone2000
    Deltager

    Super, mange tak for svaret og linket.

     

    #78125
    Anonym
    Inaktiv

    Og hvis du endelig beslutter dig for at vil have RTL, SAT1, PRO7 osv. i HD med et af de her HD+ abonnementer, så får du også et par UHD kanaler hvis dit TV og boks understøtter dette.

    Eks. tilføjede de så tidligt som Onsdag en ny UHD-HDR kanal til HD+ pakken der hedder Travelxp, hvor de tager seerne med til en masse kulturer og eksotiske steder på hele jordkloden.

    #78333
    Anonym
    Gæst

    Har du allerede parabol eller skal du starte fra bunden ?

    Hvis du er ny i parabol så husk at den skal have 100% frit udsyn mod syd

    #78417
    Krone2000
    Deltager

    Det er et sommerhus som vi har købt og der er en parabol, tror det er en 60’er
    skærm, men jeg overvejer at skifte den ud med en af de flade “SELFSAT-H30”,
    har du eller nogen af i andre erfaring med den type?

    Er det her jeg skal købe min ekstra pakke, eller kan i anbefale en anden leverandør.
    https://www.hd-plus.de/

    #78418
    Anonym
    Gæst

    den flade parabol giver dig ikke noget som du har i den 60 cm der allerede sidder,  jo større flade du har på skålen des bedre signal får du i dårlig vejr (sne/regn) det handler om signal reserve.

    vedr hd+ så skal du være sikker på det ikke kræver tysk adresse.

    hd+ kanalerne ligger også som alm sd kanaler som frie.

    evt her selvom det ikke er den bedste butik og handle med :

    https://www.hm-sat-shop.de/hd-/

     

     

     

    #78419
    Anonym
    Gæst

    vedr den flade parabol, den har jo ligsom sin pris og går den istykker i lnb delen som ikke holder evigt så er det 8-900,- kr du må kassere .

    en alm parabol med lnb koster 40-50 kr (batteribyen.dk) til den skål du har hængene nu

    #78423
    Anonym
    Inaktiv

    Jeg ville gå efter en 80cm parabol, for så er der god signal reserve med den kraftige regn og det snevejr vi har det med at få her i landet, for en af de flad paraboler er ikke særligt gode med det ret lunefulde vejr vi har året rundt.

    En Triax TD 78 ville eks. være et oplagt valg, det er en på 80cm:

    http://www.parabolshoppen.dk/Paraboludstyr/Paraboler?product_id=755

    Ang LNB, der er en Maximum XO-11 perfekt til 19.2Ø:

    http://www.parabolshoppen.dk/Paraboludstyr/LNB-hoveder/Single-LNB/Maximum-XO-11-Single-LNB

    Selv har jeg en på 85cm som jeg købte for omkring 4 år siden hos en shop der sidenhen er lukket, men de ekstra antal cm at lege med har gjort en meget stor forskel i forholdet til den Selfsat 30H jeg selv har haft. Med den røg signalet næsten konstant så snart der var kraftig regn eller sne, men med parabolen jeg har nu, der har jeg kun oplevet at signalet har røget ved direkte skybrud. Ved snevejr har signalet kun røget een gang og det var fordi at snevejret pakkede hele modtage fronten af parabolen ind i et tykt lag sne.

    Ang. HD+, så har jeg prøvet at skrive til dem på Tysk og spurgt om deres 12 måneders pre-paid kort plus tilhørende CAM modul, fordi jeg har brugt mit eget Panasonic TV med SAT tuner som idé til modtagelsen og afkodningen af HD+ kanalerne. Så får man at se om det er mugligt for Danskere at tegne HD+ abonnementer.

    #78430
    Anonym
    Inaktiv

    Det var hurtigt, de har allerede svaret fra hd-plus.de

    Der kræves ikke Tysk adresse for at kunne anvende HD+ og det gør dem ikke noget at folk i udlandet også køber et pre-paid HD+ kort og deres CAM modul.

    De yder bare ikke support i udlandet, så det er knald eller fald om det virker på det TV eller den boks man gerne vil kunne se kanalerne med.

    #78433
    Anonym
    Gæst

    modtager boksen skal vist blot være hd+ kompatibel for at det virker, tvivler om det er nok at modtageren har cam slot

    kanalerne kommer heller ikke ind i en søgning på en alm dvb-s2 modtager

    #78461
    Anonym
    Inaktiv

    modtager boksen skal vist blot være hd+ kompatibel for at det virker, tvivler om det er nok at modtageren har cam slot kanalerne kommer heller ikke ind i en søgning på en alm dvb-s2 modtager

    Jo en alm. boks kan sagtens finde HD+ kanalerne, den skal bare have mugligheden til at kunne anvendes til kodede kanaler og have CI også. Eks. så har min Dreambox der bestemt ikke er HD+ godkendt ingen problemer med at hitte dem. Selv mit Panasonic TV med DVB-S2 fra 2012 kan hitte dem og det er heller ikke HD+ godkendt.

    Det er så afkodningen af dem med en ikke HD+ godkendt boks der godt kan give en lille smule hovedpine, fordi det kræver et specielt CAM modul der kan flashes med en 3de parts software, en løsning der heller ikke just er billig, det render op i omkring en 650kr for sådan et modul og hardware til at flashe det med.

    Så den billigste løsning er at anskaffe sig en HD+ godkendt boks, for sådan en kan man få for under 100 Euro i Tyskland. Så må man bare leve med at boksen har sine begrænsninger og måske ikke har PVR muglighed.

    #78489
    Anonym
    Gæst

    ok, fandt ud af at dreamboksen havde kun søgt ukodede kanaler ind, så de lå der da en ny søgning blev lavet.

     

    Vedr det med cam det skal patches, hd+ kortet sælges sammen med et cam modul så bør der vel ikke være problemer ?

    #78504
    Anonym
    Inaktiv

    ok, fandt ud af at dreamboksen havde kun søgt ukodede kanaler ind, så de lå der da en ny søgning blev lavet. Vedr det med cam det skal patches, hd+ kortet sælges sammen med et cam modul så bør der vel ikke være problemer ?

    Der kan godt være problemer, for det originale HD+ modul er CI+ og det har Dreambox’en ikke, de er kun garanteret til at understøtte alm. CI moduler.

    Det er bla. også en af grundende at Tyskerne sværger til den lidt dyrere løsning med et CAM der kan flashes med en 3de parts software, for så får de understøttelse af både HD+, Sky og en lang række kabel-tv operatører på en hvilken som helst PVR boks der kun har CI understøttelse.

    Men jeg kan da godt fortælle hvilke CAM’s det drejer sig om at de sværger til. Det er enten et AlphaCrypt Classic eller AlphaCrypt Light, hvor hardware versionen SKAL være R2.2, ellers virker det ikke siger de.

    Den software de så flasher dem med hedder One4All 2.40, det er den seneste version af softwaren, hvor at bla. også card pairing til både HD+ og Sky er blevet opdateret.

    #78505
    Zeit
    Deltager

    Skal AlphaCrypt Classic også være R2.2 lige som AlphaCrypt Light??

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 31 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button